این زوج گنجینه‌ای از ۲۰۰۰ دوربین و لنز را در یک انبار متروکه پیدا کردند

یک زوج ماساچوستی که وظیفه تمیز کردن یک انبار قدیمی را داشتند، متوجه شدند که در انبار حدود ۲۰۰۰ دوربین و لنز قدیمی وجود دارد. چیزی اعجاب‌آور و جالب!

از کریستن کوزومانو، که به صورت پاره وقت در یک سالن برنزه کاری مشغول است، خواسته شده بود تا یک انبار را خالی کند.

«من یک دو فرزند بسیار منظم و پرانرژی و در اواسط ۳۰ سالگی خود هستم و روزکار هستم. من همچنین یک “هنرمند” خودآموخته مشتاق هستم. هنوز هم احساس عجیبی دارم که خودم را هنرمند خطاب کنم با اینکه واقعا خودم را هنرمند نمی‌دانم، اما به نظر می‌رسد دیگران فکر می کنند که من آنچه از هنر، برای امرار معاش لازم است را دارم!

رئیس من، که صاحب سالن است، اتفاقاً دارای چندین ملک دیگر در اطراف شهر است، از جمله یک واحد انبار. یکی از بچه ‌ایی که یک واحد اجاره کرده بود چند سال پیش فوت کرد و در نهایت رئیس من مجبور شد واحد را تخلیه کند.

دوست پسرم در آن زمان برای او کارهایی انجام می‌داد، و رئیسم از او پرسید که آیا علاقه‌مند است انبار را پاکسازی کند. دوست پسرم عاشق انجام این نوع کارها است و وقتی فهمید که می‌توانیم هر چیزی را که در آن پیدا می‌کنیم به عنوان پول نگه داریم، بلافاصله موافقت کرد.»

عکسی از داخل انبار قبل از تمیزکاری:

رئیس به کریستن و دوست پسرش، فردریک، اطلاع داد که “چند دوربین” در واحد وجود دارد. اما پس از اینکه آنها شروع به آوردن جعبه ها به آپارتمان خود کردند،  متوجه شدند که چه چیزی در دست دارند.

کوزومانو می‌گوید: «[ما] از این که فکر می‌کنیم ممکن است چیزی شبیه به سه یا چهار دوربین پیدا کنیم هیجان‌زده شدیم. زمانی که [فریدریک] اولین جعبه‌ها را به آپارتمان ما آورد، ما فکر کردیم که ممکن است ۱۰۰-۲۰۰ دوربین در واحد وجوپ داشته باشد!

ما هنوز در این مرحله هیجان زده بودیم! تا اینکه در شب سال نو (یعنی دو هفته بعد) او تصمیم گرفت همه جعبه‌های دوربین را به آپارتمان ما بیاورد و ما متوجه شدیم که ما تعداد دوربین‌ها بیشتر از چیزی است که فکر می‌کردیم.

جعبه‌گشایی در آپارتمان این زوج:

این زوج تخمین می‌زنند که مجموعه شامل بیش از ۱۰۰۰ دوربین فیلم‌برداری و تقریباً ۱۰۰۰ لنز پیدا کرده‌اند. چیزی در حد موزه کامل دوربین.

آپارتمان این زوج اکنون به هر کجا که نگاه کنید مملو از دوربین ها، لنزها و لوازم جانبی دوربین است.

کوزومانو می گوید: “وسواس یا OCD عجیب و غریب من در حال افزایش بیش از حد بود! آپارتمان من کوچک است، بنابراین می‌توانید تصور کنید که ذخیره چنین مجموعه بزرگی ممکن است سخت باشد، اما شعار من این است که هر جا اراده‌ای وجود داشته باشد، راهی وجود دارد! ما هم این اراده را به کار انداختیم!»

تجهیزاتی که این زوج پیدا کردند رویای یک عکاس فیلم است.

کوسومانو می‌گوید: «اکثریت قریب به اتفاق مجموعه میراندا و مینولتا هستند. همچنین تعداد زیادی FED، Voigtlander، Zorkis، Zenits، Fujicas، Yashicas، Pentaxs، Prakticas، Mamiya Sekors، Exaktas، Olympus، Exas، Petris، Konicas، و برخی از TLR ها و مارک های دیگر.»

برای تکمیل هیجان این زوج، آنها تعداد زیادی کیس، فلاش، سه پایه، آداپتور، فیلتر، درپوش بدنه، درپوش لنز، مجلات، پایه‌ها، کتاب‌ها، جزوه‌ها، راهنمای قیمت و دفترچه راهنمای خدمات برای باز کردن یک فروشگاه عتیقه دارند.

این زوج شروع به فروش بخشی از وسایل از طریق فروشگاه eBay Cusumano کرده‌اند.

کوسومانو می‌گوید: «با ارزش‌ترین اقلامی که تاکنون پیدا کرده‌ایم یک لنز Minolta MD 135mm 1:2 است که به قیمت ۲۳۰۰ دلار فروخته‌ایم و همچنین یک Minolta CLE در یک کیسه با دو لنز M-Rokkor و یک لنز Leica.»

یکی از لنزهای مینولتا در eBay با پیشنهاد برنده ۲۳۴۰ دلار فروخته شد:

مشخص نیست که تجهیزات دوربین چه مدت درانبار مخفی شده بودند، اما بسیاری از آنها ممکن است اکنون دوباره برای عکسبرداری واقعی قرار بگیرند.

«من فقط خوشحالم که آنها را از آن انباری زشت بیرون آوده‌ایم و به دست افرادی که از آنها استفاده خواهند کرد، می‌رسانیم!»

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.