این ربات جاسوسی دیوانه پس از جمع‌آوری اطلاعات ذوب می‌شود!

محققان جزئیاتی در مورد ربات جاسوسی جدیدی منتشر کرده‌اند که می‌تواند پس از جمع‌آوری اطلاعات با قرارگرفتن در معرض نور فرابنفش یا گرما ذوب شود. بر اساس این مقاله‌ای به تازگی منتشر شده است، ربات نرم می‌تواند اطلاعات را جمع‌آوری کند و همچنین سایر قابلیت‌هایی را که یک ربات جاسوسی نیاز دارد، ارائه دهد.

مشخصات ربات جاسوسی دیوانه

دانشمندان از ربات جاسوسی ذوب شونده به عنوان ربات نرم یاد می‌کنند‌. به عبارت دیگر، این ربات از موادی تشکیل شده است که نسبت به ربات‌های معمولی انعطاف‌پذیرتر هستند. این مواد امکان انعطاف‌پذیری بیشتری را برای ربات فراهم می‌کنند تا برای چندین شغل مانند ارائه دارو به حیوانات وحشی و حتی به عنوان ربات‌ ضدسرطان که می‌تواند به قسمت‌های خاصی از بدن سفر کند، گزینه مناسبی باشد.

این ربات خاص با استفاده از کامپوزیت سیلیکونی و به دست محققان ساخته شده است. وقتی این ماده در معرض نور UV و گرما قرار می‌گیرد، مواد به سرعت تخریب می‌شوند. همین امر باعث می‌شود که این ربات جاسوسی به راحتی پس از اتمام ماموریتش دفع شود.

ربات جاسوسی ذوب شونده

برای آزمایش کارایی ربات، محققان ماموریتی را شبیه‌سازی کردند که در آن ربات باید محیطی ناشناخته را شناسایی کرده و سپس خودش را نابود می‌کرد.

ربات ذوب‌شونده موفق شد که درجه دما را در طول ماموریت خود تشخیص دهد و حتی محققان را از این تغییرات آگاه کند. همچنین از آشکارسازهای نوری برای حس‌کردن نور لامپ UV استفاده کرد. پس از تکمیل ماموریت، ربات جاسوسی به سمت یک صفحه داغ کوچک که تا دمای ۱۲۰ درجه سانتیگراد (۲۴۸ فارنهایت) گرم شده بود، حرکت کرد. بر اثر قرار گرفتن در معرض نور UV و گرمای صفحه، این ربات ذوب شده و تبدیل به یک مایع روغنی شد.

دانشمندان در چند سال اخیر ربات‌های نرم دیگری را نیز به نمایش گذاشته‌اند. سال گذشته یک ربات مغناطیسی نرم لجنی ساخته شد که از آهنربا برای حرکت و جمع‌آوری اشیاء استفاده می‌کرد. همین ویژگی امکان تردد در محیط‌های تنگ بدون هیچ مشکلی را برای آن فراهم می‌کرد‌.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.