این ربات از غلات در سیلوها مراقبت می کند

در حالی که کشاورزان مجبور به انجام تعدادی از وظایف دشوار هستند، مراقبت از غلات ذخیره شده در انبارهای غلات یا سیلوها بسیار دشوار و البته خطرناک است. اینجاست که ربات جدید مدیریت انبار غلات با نام Grain Weevil طراحی شده است.

به گزارش سیناپرس، دانه های انباشته شده باید به طور دوره ای تراز شود تا جریان هوا به خوبی بین آن ها برقرار باشد. پوسته هایی که روی سطح آن ها تشکیل می شوند نیز باید شکسته شوند، به علاوه دانه هایی که در امتداد دیوارها جمع می شوند باید پایین کشیده شوند.

رفتن به داخل سیلوها و بیل زدن دستی غلات نه تنها یک کار داغ و دشوار است، بلکه خطراتی مانند گیر افتادن یا دفن شدن در دانه، گرفتار شدن در نقاله و ابتلا به بیماری ریوی ناشی از تنفس غبار غلات را به همراه دارد.

با در نظر گرفتن این خطرات، دوست کشاورز پدر و پسر به نام های چاد و بن جانسون (Chad and Ben Johnson) این موضوع را به چالش کشیدند تا رباتی بسازند که بتواند این کار را انجام دهد. چاد مستقر در شهر آرورا در نبراسکا، یک معلم علوم و بن یک مهندس برق است. پاسخ آنها به این چالش، ساخت رباتی است که با نام سرخرطومی دانه شناخته می شود.

این ربات با ابعاد تقریباً ۵۰۸ میلی‌متر و وزن ۲۳ کیلوگرم، دانه‌های ذخیره‌ شده را با حرکت در میان آن بر روی دو مارپیچ موتوری، مجددا توزیع می‌ کند. طبق گفته های سازندگان، یک شارژ ۲۰ دقیقه ای باتری آن برای ۹۰ دقیقه تا دو ساعت استفاده مناسب است.

چاد در این باره می ‌گوید: در حال حاضر این ربات به سرعت یک فرد با بیل کار می ‌کند و از راه دور با خودمختاری ایجاد شده توسط انسان کنترل می‌ شود. این موضوع بدان معناست که الگوهای حرکتی را به تنهایی اجرا کرده اما اپراتور انسانی همچنان تصمیم‌های اصلی را می‌ گیرد. امید است که تا پایان تابستان امسال ربات سطح ۲ مستقل شده و بتواند تمام وظایف را به تنهایی انجام دهد در حالی که یک کشاورز به سادگی این موضوع را نظارت می کند.

به گزارش سیناپرس، چاد در خاتمه می‌ گوید: ما در مسیر تهیه نرم‌ افزار این ربات در اواخر پاییز امسال هستیم، اما فعلا باید مقررات ایمنی محصول را بررسی کنیم. سیلوهای غلات به دلیل خطر انفجار گرد و غبار به عنوان مکان‌ های خطرناک طبقه‌ بندی می ‌شوند، بنابراین ربات سرخرطومی غلات باید تست‌ های ایمنی سخت‌ گیرانه را پشت سر بگذارد. قیمت نهایی پس از اتمام تمام گواهی‌های ایمنی تعیین می ‌شود تا اطمینان حاصل شود که می‌توانیم محصولی با کیفیت و ایمن تولید کنیم.

مترجم: سامیه خسروی زاده

منبع: newatlas

نوشته این ربات از غلات در سیلوها مراقبت می کند اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.