این دوربین عکس های عادی را به هنری تبدیل می کند

یک مهندس اسنپ چت دوربین هوش مصنوعی را طراحی کرده که از فناوری انتشار پایدار استفاده می کند تا عکس های عادی افراد را به هنر هوش مصنوعی تبدیل کند.

به گزارش سیناپرس، دوربین موسوم به DreamGenerator که توسط کایل گودریچ (Kyle Goodrich) هنرمند سه بعدی و طراح محصولات واقعیت افزوده در اسنپ چت ساخته شده، یک دوربین عکاسی دستی جمع و جور است که پخش پایدار را اجرا می کند تا عکس هایی را که می گیرید تغییر دهد. با بیش از ۳۰ تم برای انتخاب، می‌ توانید از دوربین بخواهید عکس‌ هایتان را با مضمون رترو، علمی تخیلی، زامبی، دزدان دریایی و موارد دیگر بسازد. عکسی که می گیرید روی صفحه نمایش منظره یاب این دوربین نمایش داده می شود و در عرض چند ثانیه به چیزی کاملاً جدید تبدیل خواهد شد.

گودریچ با دیدن اینکه اکثر ابزارهای نسل هوش مصنوعی در ظاهر بسیار پیچیده هستند، تصمیم گرفت دوربینی به سبک نقطه ‌گذاری و عکاسی با UX آسان بسازد تا به دموکراسی ‌سازی هنر هوش مصنوعی کمک کند. دوربین در خارج بسیار ساده به نظر می رسد اما برخی از فناوری های چشمگیر را در داخل پنهان می کند. به گزارش سیناپرس، یک ماژول دوربین ساده تصاویر را به رایانه Raspberry Pi تغذیه می کند که نمونه ای واقعیت افزوده را برای ایجاد هنر هوش مصنوعی بر اساس تصویر مذکور اجرا می کند. ابزارهای مولد هوش مصنوعی معمولاً به حجم عظیمی از پردازش و قدرت محاسباتی نیاز دارند که باعث می شود باور کنیم که تولید هوش مصنوعی از طریق ابر اتفاق می افتد.

اما در این دوربین یک رابط کاربری ساده به شما امکان می دهد روی یک عکس کلیک کرده و سپس مجموعه ای از ۳۰ تم مختلف را تغییر دهید. پس از انتخاب، می توانید فوراً عکس خود را بر اساس درخواست تغییر داده و هنر هوش مصنوعی ایجاد کنید که به شدت از عکسی که گرفته اید، الهام گرفته شده باشد. تمام محاسبات در زمان واقعی انجام شده و در صفحه نمایش دوربین قابل مشاهده است. دکمه های مختلف همچنین به شما امکان می دهند تغییراتی از یک عکس ورودی ایجاد کنید.

اگرچه در حال حاضر فقط یک نمونه اولیه از این دوربین ساخته شده است، اما مشخص نیست که گودریچ برای آینده آن چه تصمیمی دارد.

به گزارش سیناپرس، با این حال، این اولین باری نیست که سازندگان دوربین‌های مجهز با فناوری هوش مصنوعی کار می ‌کنند. اخیراً دوربینی ساخته شده که بدون لنز عکس می گیرد و به جای استفاده از ورودی های تصویر از داده های نمای خیابانی گوگل به همراه چند پارامتر دیگر برای تولید پیام های متنی برای مدل هوش مصنوعی استفاده می کند.

مترجم: مهدی فلاحی پناه

منبع: yankodesign

نوشته این دوربین عکس های عادی را به هنری تبدیل می کند اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.