این دستگاه جی پی اس داده ها را از دسترس دشمن دور نگه می دارد

شرکت گارمین که برای ساخت ساعت های چندکاره خود مشهوراست اخیرا دو ناوبر جی‌پی‌اس تاکتیکی مچی را تولید کرده که نه تنها می‌ توانند محاسبات بالستیک پیچیده را برای تیراندازان انجام دهد، بلکه دارای ویژگی‌های Stealth و Kill Switch هستند تا از قرار گرفتن اطلاعات مکان افراد به دست دشمن جلوگیری کنند.

به گزارش سیناپرس، گیرنده‌های جی‌پی‌اس از استفاده در یک نقشه دیجیتال فاصله زیادی گرفته ‌اند. امروزه، گیرنده‌ها نه تنها در مورد عملکردها دارای طیف وسیعی از گزینه‌ها هستند، بلکه اغلب برای مشتریان خاصی طراحی می ‌شوند و برخی از آنها الزاماتی دارند که یک کوهنورد عادی هرگز آنها در نظر نمی‌ گیرد.

دو مدل فورترکس ۸۰۱ و ۹۰۱ نسخه های بالستیک جدید گارمین برای تیراندازان ورزشی در فضای باز، تیم‌های تاکتیکی و نیروهای زمینی طراحی شده‌اند که نیاز به گیرنده چند باند مقاوم با عمر باتری طولانی دارند. گفتنی است که این دو مدل دارای ویژگی های ناوبری و توانایی انجام محاسبات پیچیده بالستیک هستند.

این دستگاه ها دارای عمر باتری مبتنی بر باتری‌های AAA قابل تعویض هستند که ۱۰۰ ساعت در حالت ردیابی پیش‌ فرض و تا ۱۰۰۰ ساعت در حالت اکسپدیشن که صفحه نمایش و اکثر سنسورها خاموش هستند، ارائه می ‌دهند. داخل محفظه محکم آن یک شتاب سنج ۳ محوره، قطب نمای ۳ محوره و ارتفاع سنج بارومتریک و همچنین تجهیزات الکترونیکی وجود دارد که قادر به دریافت سیگنال از چند صورت فلکی است.

صفحه نمایش ۲٫۲ اینچی آن تک رنگ است که درک آن ساده و با استفاده از عینک دید در شب قابل خواندن است.به گزارش سیناپرس، این واحدها همچنین می ‌توانند با تلفن‌های هوشمند سازگار جفت شوند تا کاربران بتوانند مسیرها و ایستگاه‌های بین راه را به واحدهای خود با یا بدون Wi-Fi یا سرویس تلفن همراه بارگیری کنند و بتوانند پیام‌ها و ایمیل‌ها را ارسال و دریافت کنند. این دستگاه همچنین می تواند با دستگاه inReach گارمین جفت شود که به کاربران امکان می دهد سیگنال های SOS تعاملی ارسال کنند.

به گفته شرکت سازنده، واحدهای فورترکس با تحلیلگر بالستیک کاربردی گارمین (AB) AB Synapse برای تیراندازان بارگذاری می ‌شوند که از اطلاعات بالستیک مانند سرعت باد، افت مسیر و بسیاری دیگر استفاده می ‌کند تا به تیراندازان اجازه دهد با دقت بیشتری به هدف خود شلیک کنند.

جالب ترین قسمت این دستگاه ویژگی‌های Stealth و Kill Switch هستند. وقتی دستگاه در حالت Stealth قرار دارد، واحدهای فورترکس فقط داده‌های فاصله را جمع ‌آوری می‌کنند، اما اطلاعات مکان را جمع‌آوری نمی ‌کنند.

این امر از دستیابی دشمن به اطلاعات مفید در صورت گم شدن واحد جلوگیری می کند. در ادامه هنگامی که سوئیچ Kill فعال شود، دستگاه به تنظیمات کارخانه برمی گردد تا مطمئن شود اطلاعات ذخیره شده بلافاصله پاک می شوند.

به گزارش سیناپرس، فورترکس ۸۰۱ با قیمت ۲۵۰ دلار آمریکا و فورترکس ۹۰۱ با قیمت ۶۰۰ دلار آمریکا به فروش می رسد.

مترجم: ندا جوادهراتی

منبع: Garmin

نوشته این دستگاه جی پی اس داده ها را از دسترس دشمن دور نگه می دارد اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.