این بطری با فشار یک دکمه آب را تصفیه می کند

در طول دهه گذشته، ما شاهد استفاده از بطری های دارای فیلتراسیون آب بوده ایم و هر کدام از آن ها مانند بطری های معمولی نگهداری آب در یخچال هستند که میکروارگانیسم های مضر مانند باکتری ها، تک یاخته ها و گاهی اوقات ویروس ها را از بین می برد.

به گزارش سیناپرس، بطری دیفندر جدید محصول یک شرکت استارت‌آپ نروژی به نام ویتالوپ (Vitaloop) است که از سیستم دیگری برای تولید آب قابل آشامیدن استفاده می‌ کند. این سیستم شامل یک مجموعه فیلتراسیون پنج قسمتی با یک پمپ باتری‌دار است که با فشار دادن یک دکمه، تمام ذرات نامطلوب را تا اندازه ویروس ها پاک کند. طرز استفاده از آن به این گونه است که به سادگی آب را جمع کرده، دکمه را فشار داده و اجازه دهید بطری دیفندر تمام کارها را انجام دهد تا شما را با خیال راحت آب بنوشید.

طراحی تصفیه ‌کننده ویتالوپ حول یک سیستم مولتی فیلتراسیون پنج قسمتی نانو است که با یک شبکه اصلی روی ورودی آب شروع می ‌شود تا بلافاصله رسوبات و ذرات بزرگ‌تر را فیلتر کند. میکرو فیلتر فیبر توخالی بسیار ظریف‌تر از ۹۹٫۹۹۹۹ درصد باکتری‌ها، تک یاخته‌ها و انگل‌ها است، در حالی که یک تصفیه ‌کننده مبتنی بر هالوژن تا ۹۹٫۹۹۹ درصد از ویروس‌ها را کنترل می ‌کند. به گزارش سیناپرس، یک فیلتر کربن فعال مسئول فلزات سنگین و مواد شیمیایی است و فیلتر گرافن با سایرین برای حذف میکروپلاستیک‌ها و پشتیبانی ضد باکتری و افزایش کارایی فعالیت می‌ کند.

برای استفاده از بطری، کافی است ورودی را در یک منبع آب فرو کنید، آن را پر کنید و سپس دکمه را فشار دهید. پمپ کوچک و یکپارچه، ۴۸۰ میلی لیتر آب را در ۴۵ ثانیه از پشته فیلتراسیون نانوفلو عبور داده و آن را قابل شرب و آماده نوشیدن می کند.

این بطری دارای یک مثانه داخلی است که آب تصفیه نشده را مستقیماً از منبع کاملاً جدا از آب تمیز نگه می دارد و از آلودگی متقاطع جلوگیری می کند. برخلاف سیستم‌هایی که به مکیدن آب از طریق نی فیلتر یا رویه تکیه می ‌کنند، این بطری ریختن و اشتراک ‌گذاری آن را بدون نیاز به استفاده از یک کلاه نوشیدنی آسان می ‌کند و از انتشار میکروب از یک کاربر به کاربر دیگر جلوگیری می ‌کند.

بطری دیفندر دارای باتری قابل شارژ USB-C یکپارچه تا ۱۰۰ سیکل فیلتراسیون یعنی معادل ۵۰ لیتر در هر بار شارژ را ارائه می دهد. این شرکت عمر فیلتر را ۲۰۰ لیتر تخمین زده است. وزن بطری دیفندر ۴۹۰ گرم و ابعاد آن ۲۶٫۵ در ۷٫۵ سانتی متر است. به گزارش سیناپرس، این شرکت اعلام کرده که قیمت این بطری ۱۶۰ دلار آمریکا است.

مترجم: سامیه خسروی زاده

منبع: newatlas

نوشته این بطری با فشار یک دکمه آب را تصفیه می کند اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.