اینتل Core i9 14900KS را عرضه کرد: سریعترین پردازنده دسکتاپ دنیا با قیمت ۶۹۹ دلار

کمپانی اینتل سرانجام آنچه را که سریعترین پردازنده دسکتاپ جهان می‌نامد، یعنی نسخه Core i9 14900KS خود را، با بها تمام شده ۶۹۹ دلار آمریکا و با فرکانس ۶.۲ گیگاهرتز به بازار عرضه کرد. این پردازنده جدید کمپانی اینتل قادر است تا ۱۵ درصد عملکرد بازی سریع‌تری را نسبت به تراشه Core i9-13900KS ارائه کند.

پردازنده Core i9-14900KS شرکت اینتل از همه نظر یک تراشه دسکتاپ خواهد بود. این تراشه بالاترین سرعت کلاک را که تا به امروز بر روی یک پردازنده دسکتاپ دیده شده است، همراه با بالاترین رتبه بندی قدرتی که در یک نسخه طراحی شده برای یک پلتفرم اصلی دیده‌ایم، ارائه می‌دهد. همچنین این پردازنده برای پاسخگویی به علاقه‌مندان خاصی طراحی شده است که به دنبال بهترین دای‌های دستچین شده برای دستیابی به سریع‌ترین نتایج اورکلاک و بالاترین عملکرد ممکن هستند.

مشخصات پردازنده دسکتاپ Core i9 14900KS کمپانی اینتل که اخیرا به بازار عرضه شده است:

  • حداکثر فرکانس توربو تا ۶.۲ گیگاهرتز با سرعت بوست حرارتی Intel، سریعترین سرعت پردازنده دسکتاپ موجود در بازار.
  • بیست و چهار هسته (هشت هسته performance و ۱۶ هسته efficient)، ۳۲ رشته، توان پایه پردازنده ۱۵۰ وات، ۳۶ مگابایت حافظه کش اینتل و ۲۰ خط PCIe (16 خط PCIe 5.0 و چهار خط PCIe 4.0).
  • پشتیبانی گسترده از APO برای i9-14900KS شرکت اینتل، جهت ​​ارائه حداکثر ۱۱ درصد بهبود عملکرد در بازی‌های پشتیبانی شده. شرکت اینتل به گسترش پشتیبانی از APO ادامه می‌دهد که اکنون شامل ۱۴ عنوان بازی است.
  • پشتیبانی از حداکثر ۱۹۲ گیگابایت DDR5 5600 مگا انتقال در ثانیه (MT/s) یا حافظه DDR4 3200 MT/s.
  • سازگاری با مادربردهای Z790 و Z690، با جدیدترین بایوس (BIOS)، برای بهترین تجربه بازی و تولید محتوا توصیه می‌شود.

اگر در رابطه با مشخصات پردازنده اینتل Core i9-14900KS کنجکاو هستید، باید بدانید که بسیار شبیه به تراشه‌های Core i9-14900K و Core i9-13900KS/13900K است که قبل از این نسخه به بازار عرضه شده بودند. در مجموع دارای ۸ هسته P پرقدرت و ۱۶ هسته الکترونیکی، در مجموع ۲۴ هسته و ۳۲ رشته خواهد بود. این تراشه به ۳۲ مگابایت حافظه کش L2 و ۳۶ مگابایت حافظه کش L3 مجهز شده است. فرکانس‌های کلاک این پردازنده برای حالت پایه ۳.۲ گیگاهرتز، بوست کلاک ۶.۲ گیگاهرتز برای هسته‌های P و ۴.۵ گیگاهرتز برای هسته‌های E رتبه بندی شده‌اند. این پردازنده همچنین از تراشه UHD Graphics 770 شرکت اینتل استفاده می‌کند و ۲۰ خط PCIe با پشتیبانی از حافظه DDR5-5600/DDR4-3200 تا ظرفیت ۱۹۲ گیگابایت (تا ۲۵۶ گیگابایت با آخرین بایوس) ارائه خواهد داد.

اینتل Core i9 14900KS را عرضه کرد: سریعترین پردازنده دسکتاپ دنیا با قیمت 699 دلار

حداکثر توان مصرفی و قیمت:

در مورد مصرف انرژی باید گفت، پردازنده Core i9-14900KS شرکت اینتل دارای توان پایه ۱۵۰ وات است که حداکثر به ۲۵۳ وات (PL2) خواهد رسید، با این وجود همانطور که در آزمایشات اولیه مشاهده شد بارهای کاری چند رشته‌ای باعث می‌شود که این تراشه از سد ۴۰۰ وات فراتر رود. قیمت این پردازنده برابر با ۶۹۹ دلار آمریکا خواهد بود که همان قیمت پیشنهادی سازنده (MSRP) تراشه‌های Core i9-13900KS است.

مقایسه عملکرد پردازنده Core i9 14900KS شرکت اینتل با تراشه‌ها کمپانی AMD:

از نظر عملکرد، شرکت اینتل پردازنده Core i9-14900KS را با نمونه‌هایی از تراشه AMD Ryzen 7000 از جمله ۷۹۵۰X3D، ۷۹۵۰X و ۷۸۰۰X3D به همراه پردازنده ۱۳۹۰۰KS خود مقایسه کرده است. لازم به ذکر است که پردازنده Core i9-14900KS تا ۱۵ درصد عملکرد بازی بهتری نسبت به نسخه ۱۳۹۰۰KS ارائه می‌دهد و تا ۲۶ درصد برتری نسبت به AMD Ryzen 9 7950X3D را به نمایش می‌گذارد.

مشخص شده است که پردازنده Ryzen 7 7800X3D شرکت AMD در برابر تراشه Core i9-14900KS با توجه به قیمت آن، در بنچمارک‌های اینتل بسیار رقابتی عمل می‌کند. اما از نقطه نظر چند رشته‌ای، پردازنده ۱۴۹۰۰KS شرکت اینتل باید گزینه بسیار قدرتمندتری باشد. این تراشه جدید، در برنامه‌های چند رشته‌ای در مقایسه با پردازنده ۱۶ هسته‌ای Ryzen 9 7950X شرکت AMD، تا ۱۶ درصد سریع‌تر است.

بازی‌های تایید شده جدید:

علاوه بر این پردازنده پرچمدار، شرکت اینتل همچنین آخرین بازی‌های APO (بهینه سازی برنامه) خود را با ۱۲ عنوان تایید شده جدید معرفی می‌کند که عبارتند از:

  • Red Dead Redemption 2
  • Final Fantasy XIV
  • Marvel’s Guardians of The Galaxy
  • Watch Dogs: Legion
  • World of Tanks
  • World of Warcraft
  • Dirt 5
  • F1 22
  • Dream Three Kingdoms 2
  • Serious Sam 4 (VLK)
  • Strange Brigade (VLK)
  • World War Z

باید بدانید که APO، این پردازنده را بهینه‌سازی کرد تا بازی‌ها بتوانند از مزایای هسته‌های الکترونیکی موجود در تراشه برای پردازش سریع‌تر بهره ببرند و همچنین عملکرد آن را تا نتایج دو رقمی افزایش دهد. در نهایت، پردازنده Core i9-14900KS شرکت اینتل اکنون از طریق خرده فروشان پیشرو در دسترس خواهد بود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.