اینتل کارت گرافیک دسکتاپ Arc A580 را با قیمت ۱۷۹ دلار عرضه کرد

شرکت اینتل از طرح عرضه کارت گرافیک Arc A580 با تاخیر یک ساله و همچنین با قیمت مناسب، به‌منظور ورود به بازار کارت گرافیک‌های دسکتاپ جدید، استفاده می‌کند. این کارت گرافیک از زمان اعلام در سال ۲۰۲۲ تاکنون مفقود بوده است. باوجود اینکه شرکت اینتل تاخیر زمانی را تجربه کرده است، اما به‌نظر می‌رسد که این شرکت به دلایلی معتقد است که برای ورود به بازار، فضای مناسبی برای یک کارت گرافیک دسکتاپ جدید وجود دارد.

در حال حاضر، لیست کارت‌های گرافیک موجود شامل گزینه‌های میان‌رده مانند مدل‌های Arc A750/770 و سری Arc A310/350 ورودی است. با این حال، SKUهای سری Arc A7 در رقابت با مدل‌های NVIDIA/AMD RX 7600/RTX 4060 با چالش‌هایی روبرو شده‌اند. به همین دلیل، ممکن است سوالاتی درباره انگیزه شرکت اینتل برای معرفی یک کارت گرافیک جدید ایجاد شود.

با توجه به رقابت فعلی در بازار کارت‌های گرافیک، انتظار می‌رود شرکت اینتل با ارائه کارت Arc A580، سعی کند به نیازهای کاربران پاسخ دهد و در بازار رقابتی این صنعت حضور قوی‌تری داشته باشد. احتمالاً این شرکت تمام تلاش خود را برای ارائه عملکرد بالا، کیفیت ساخت برتر و قیمت مناسب در کارت گرافیک Arc A580 مورد استفاده قرار خواهد داد. همچنین، شاید این کارت گرافیک با ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فرد خود، توانایی جذب مشتریان جدید را داشته باشد.

باتوجه به اینکه این کارت گرافیک با تاخیر عرضه می‌شود، انتظار می‌رود که شرکت اینتل پیشرفت‌هایی را در طراحی و عملکرد کارت اعمال کرده باشد. این موضوع می‌تواند به مزیت رقابتی این کارت نسبت به رقبای خود تبدیل شود. همچنین، با توجه به چالش‌هایی که SKUهای سری Arc A7 با رقیب‌های خود داشته‌اند، ممکن است شرکت اینتل تلاش کند تا با ارائه کارت گرافیک Arc A580، نقاط ضعف قبلی را برطرف کند و تجربه بهتری را برای کاربران فراهم کند.

اینتل کارت گرافیک دسکتاپ Arc A580 را با قیمت 179 دلار عرضه کرد
ASROCK Arc A580 8GB Challenger OC 2 1 1
کارت گرافیک Arc A580

مشخصات کارت گرافیک جدید Arc A580 عرضه شده

شرکت اینتل کارت گرافیک Arc A580 را با قیمت ۱۷۹ دلار عرضه می‌کند. این کارت گرافیک برای بازی‌های ورودی تا میانه‌رده طراحی شده است و عملکرد خوبی را در رزولوشن ۱۰۸۰p با تنظیمات گرافیکی متوسط تا بالا ارائه می‌دهد.

کارت گرافیک A580 دارای ۲۴ هسته Xe است که پیشرفت قابل توجهی در عملکرد نسبت به نسل‌های قبلی اینتل ایجاد می‌کند. همچنین، به همراه ۸ گیگابایت حافظه GDDR6، این کارت گرافیک برای پردازش داده‌های بزرگ و پخش روان ویدئوها بسیار مناسب است.

طراحی کارت گرافیک A580 به همراه توان برد ۱۸۵ وات، امکان استفاده پایدار و بدون مشکل در طولانی‌مدت را فراهم می‌کند. این توان برد ۴۰ وات کمتر از Arc A750 است که نشان از پیشرفت در کارایی و بهره‌وری انرژی در A580 دارد. همچنین، لازم به ذکر است که این مقدار نیز ۱۰ وات بیشتر از آنچه در سال ۲۰۲۲ اعلام شده بود است، که نشان از تلاش شرکت اینتل برای بهبود و پیشرفت در عملکرد و کارایی کارت گرافیک خود در طول زمان است.

به‌طور رسمی، این کارت گرافیک با سرعت کلاک ۱.۷ گیگاهرتز کار می‌کند، اما هر سه شریک اصلی بازاریابی شرکت اینتل نسخه‌هایی با مشخصات بوست ۲.۰ گیگاهرتز ارائه می‌دهند. این کارت‌ها با سرعت بالاتر خود توانایی ارائه عملکرد بهتر و قدرتمندتر را دارند.

با توجه به اظهارات این شرکت، این کارت‌های گرافیک در سطح جهانی برای خرید در دسترس خواهند بود. این به معنای این است که کاربران از هر کجا که در جهان هستند، قادر خواهند بود تا این کارت‌های گرافیک را به راحتی تهیه کنند.

شرکت اینتل این کارت گرافیک را در سه طرح مجزا عرضه می‌کند که شامل ASRock Challenger، Sparkle Orc و Gunnir Index می‌شوند. هر یک از این طرح‌ها با ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فرد خود، به نیازهای مختلف کاربران پاسخ می‌دهند. شرکت اینتل با ارائه این طرح‌ها، تلاش می‌کند تا تنوع گسترده‌ای را در دسترس کاربران قرار دهد و انتخابی مناسب برای همه ارائه کند.

به‌طور کلی، کارت گرافیک A580 انتخاب مناسبی برای کاربرانی است که به دنبال عملکرد خوب در بازی‌های ورودی تا میانه‌رده هستند و می‌خواهند در رزولوشن ۱۰۸۰p با تنظیمات گرافیکی متوسط تا بالا لذت ببرند. با قیمت مناسب خود، این کارت گرافیک می‌تواند رقیب مناسبی برای کارت‌های گرافیک رده متوسط دیگر باشد.

اینتل کارت گرافیک دسکتاپ Arc A580 را با قیمت 179 دلار عرضه کرد

این کارت قبلاً آزمایش شده است و در اینجا برخی از بررسی های اولیه وجود دارد.

TechPowerUP: Sparkle A580 Orc, ASRock A580 Challenger

HardwareLuxx: Sparkle A580 Orc

IT Media: ASRock A580 Challenger

PC Watch: ASRock A580 Challenger

PC Games Hardware: Sparkle A580 Orc

Paul’s Hardware: ASRock A580 Challenger

شرکت اینتل لیستی از خرده فروشان شرکت کننده را ارائه می‌دهد، اما به‌نظر می‌رسد بسیاری از این سایت‌ها باید به‌روز شوند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.