اینتل عرضه پردازنده Core i9 13900KS 6GHz را با قیمت ۶۹۹ دلار آغاز کرد

همان‌طور که انتظارش را داشتیم، شرکت اینتل امروز عرضه پردازنده ۶ گیگاهرتزی Core i9 13900KS را با قیمت ۶۹۹ دلار آغاز کرده است. این پردازنده همانند پردازنده Core i9 13900K یک پردازنده ۲۴ هسته‌ای بوده و صرفاً به خاطر فرکانس بیشتر و تنظیمات مصرف انرژی متفاوت، ۱۱۰ دلار قیمت بالاتری دارد.

پردازنده Core i9 13900KS اینتل

شرکت اینتل ادعا می‌کند که پردازنده Core i9 13900KS بدون نیاز به هیچ گونه اورکلاک و تغییر دستی، می‌تواند به فرکانس ۶ گیگاهرتز برسد و اولین پردازنده اینتل است که به صورت کارخانه‌ای در این فرکانس فعالیت می‌کند. در واقع، بیشینه فرکانس افزایشی این پردازنده نسبت به فرکانس ۵.۸ گیگاهرتزی پردازنده ۱۳۹۰۰K حدود ۲۰۰ مگاهرتز افزایش پیدا کرده و فرکانس پایه آن نیز با ۲۰۰ مگاهرتز افزایش به ۳.۲ گیگاهرتز رسیده است. البته این فرکانس‌ها مربوط به هسته‌های P بوده و هسته‌های E در این پردازنده با فرکانس‌های متفاوتی فعالیت می‌کنند. این پردازنده به گرافیک داخلی UHD 770 نیز مجهز شده و قرار نیست نسخه‌ای با پسوند F از آن عرضه شود.

علاوه بر آن، توان حرارتی پایه (TDP) پردازنده Core i9 13900KS اینتل نسبت به مدل اصلی ۲۵ وات افزایش داشته و به ۱۵۰ وات رسیده، اما بیشینه مصرف انرژی پایه آن تغییری نکرده و همچنان ۲۵۳ وات است. البته شرکت اینتل برای پردازنده ۱۳۹۰۰KS یک قابلیت جدید به نام Extreme Config قرار داده که PL1 و PL2 این پردازنده را به ۳۲۰ وات افزایش می‌دهد.

تعداد کمی از رسانه‌های سخت افزاری توانسته‌اند این پردازنده جدید را تا به این لحظه بررسی کنند، اما مشخص است که شرکت اینتل برنامه‌ای برای ارسال گسترده این پردازنده به بررسی کنندگان نداشته است. به هر حال صفحه یوتیوب HardwareUnboxed توانسته یک بررسی از این پردازنده داشته باشد و چارت مقایسه‌ای زیر را تهیه کند:

13900KS BENCHMARK 1080p 850x478 1

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، عرضه پردازنده Core i9 13900KS اینتل در تیراژ محدود آغاز شده و قیمت پایه آن ۶۹۹ دلار تعیین شده است. این قیمت، این پردازنده را تبدیل به گران‌ترین پردازنده سری Raptor Lake تا به این لحظه می‌کند.

مطالب مرتبط

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.