اینتل در حال آماده سازی یک به روزرسانی از پردازنده Arrow Lake برای عرضه در سال ۲۰۲۵

آخرین ویدیو منتشر شده از سوی کانال Moore’s Law Is Dead همان شایعات گذشته را تکرار می‌کند، که آخرین اطلاعات درز کرده در مورد برنامه‌های اینتل برای سه سال آینده را تایید می‌کند. با این حال، هر چه بیشتر به شایعات و نقشه‌های راه رسمی نگاه کنیم، اطلاعات مبهم‌تر می‌شوند. بنابراین، بحث در مورد هر چیزی فراتر از Panther Lake بیهوده است. با این وجود، در ویدیو به چیزی اشاره شد که تا کنون در مورد آن صحبت نشده است. به نظر می‌رسد اینتل در حال آماده سازی یک به روزرسانی از سری پردازنده مرکزی Arrow Lake در آینده است.

مشاهده نمونه پردازنده Lunar Lake اینتل در دیتابیس SiSoftware

Arrow Lake Refresh به روزرسانی شده با ۴۰ هسته

همانطور که می‌دانیم، اینتل در آستانه معرفی سری Core 14 خود است که با نام Raptor Lake Refresh شناخته می‌شود. این نسل از پردازنده‌ها، نقطه اوج پلتفرم LGA1700 است که پیشرفت‌های متوسطی مانند سرعت کلاک بالاتر و در مورد یک محصول (۱۴۷۰۰K)، افزایش تعداد هسته‌ها را ارائه می‌دهد. با این حال، همانطور که مشخص شده است، نسل بعد از آن از سوکت LGA-1851 استفاده می‌کند.

انتظار می‌رود نسل اولیه پردازنده‌های Arrow Lake که احتمالاً بخشی از سری دسکتاپ Core Ultra 200 باشد، دارای ۲۴ یا ۲۶ هسته باشد (بسته به روش شمارش هسته‌ها). این معماری حداکثر ۸ هسته Lion Cove P-Cores، حداکثر ۱۶ هسته Skymont E-Cores و ۲ هسته Skymont E-cores را در قالب تراشه با همدیگر ترکیب می‌کند. اینتل هنوز تایید نکرده است که آیا این پیکربندی از هسته‌ها به طور رسمی به بازار عرضه می‌شود یا اینکه برای همه بارهای کاری در دسترس هستند. بنابراین، در حال حاضر، بهتر است آنها را از تعداد کل هسته حذف کنیم. با این حال، این تمام ماجرا نیست.

به روزرسانی پردازنده Arrow Lake

ظاهراً اینتل در حال برنامه‌ریزی به‌روزرسانی Arrow Lake است که ظاهراً همان پیکربندی گذشته خود را حفظ می‌کند، اما تعداد هسته‌های الکترونیکی Skymont را دوبرابر می‌کند و از ۱۶ به ۳۲ می‌رسد. در حالی که قبلاً شایعاتی در مورد پردازنده‌های Arrow Lake با ۴۰ هسته بالقوه منتشر شده بود، اکنون پیشنهاد می‌شود که این پیکربندی با نسخه Refresh به جای نسخه اولیه Arrow Lake ارائه شود.

انتظار می‌رود نسل دوم Arrow Lake با سری‌های Ryzen 8000 یا حتی ۹۰۰۰ آینده AMD رقابت کند، که همچنین شایعه شده است که از طراحی هیبریدی با پیکربندی‌های بیش از ۲۴ هسته استفاده می‌کنند. Arrow Lake Refresh احتمالاً دومین سری است که روی پلتفرم LGA-1851 راه اندازی می شود. تا کنون هیچ نشانه‍ای مبنی بر انحراف Panther Lake از این سوکت وجود ندارد، به این معنی که سه سری از پردازنده‌های پیش روی اینتل، در نهایت از یک سوکت استفاده می‍کنند.

مطالب مرتبط:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.