اینتل به دنبال سهم بیشتر از بازار چین است: معرفی شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی Gaudi 3

اینطور که به نظر می‌رسد، شرکت اینتل طرح خود را برای بازارهای آتی هوش مصنوعی در چین ترسیم کرده و از دو شتاب دهنده هوش مصنوعی خود به نام Gaudi 3 «مخصوص چین»، رونمایی کرده است که احتمالاً از رقبا پیشی خواهند گرفت.

کمپانی اینتل با شتاب‌دهنده‌های جدید هوش مصنوعی Gaudi 3 خود در چین، شرکت‌های انویدیا و AMD را با چالش روبه‌رو می‌کند و به طور بالقوه توجه زیادی را به خود جلب خواهد کرد.

همانطور که گفته شد، شرکت اینتل به تازگی از شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی Gaudi 3 خود رونمایی کرد که از آخرین (نسل پنجم) معماری Tensor Core و بسیاری از ویژگی‌های خاص دیگر برای صنعت هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کنند.

شتاب دهنده Gaudi 3 با واکنش مناسبی از سوی بازار مواجه شد، زیرا کمپانی اینتل توانست عملکرد و کارایی را در یک بسته واحد به مشتریان خود ارائه دهد. با این حال، یکی دیگر از واقعیت‌های جالب در رابطه با جدیدترین شتاب دهنده‌های Gaudi، برنامه‌های اینتل برای ورود به بازارهای چین است، این بار با ارائه محصولات جذاب‌تر و به طور قابل توجهی قوی‌تر. علاوه بر آن، شرکت اینتل با این کار خود را در بالاترین سطح منطقه قرار می‌دهد.

اینتل به دنبال سهم بیشتر از بازار چین است: معرفی شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی Gaudi 3
منبع تصویر: شرکت اینتل

بر اساس گزارش‌ها، شرکت اینتل در حال آماده‌سازی دو شتاب‌دهنده هوش مصنوعی Gaudi 3 است که برای هدف قرار دادن بازارهای چین طراحی شده‌اند، با این وجود نکته مهم این است که، اینتل در انجام این عمل باید به سیاست‌های ایالات متحده پایبند باشد.

مشخصات شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی Gaudi 3 شرکت اینتل برای بازار‌های چین

با توجه به لیست مشخصات محصول که توسط کمپانی اینتل فاش شده است، این دو شتاب‌دهنده Gaudi 3 HL-328 و HL-388 «طراحی شده توسط PRC» هستند. لیست مشخصات نشان می‌دهد که تنها تفاوت این محصولات، در کاهش حداکثر توان مصرفی (TDP) شتاب‌دهنده است و هر دو محصول دارای توان مصرفی ۴۵۰ وات (Air-cooled) هستند که تقریباً ۵۰ درصد کاهش نسبت به انواع معمولی را نشان می‌دهد. بقیه مشخصات کاملاً مشابه هستند، از جمله حافظه ۱۲۸ گیگابایتی HBM2e، پهنای باند ۳.۷ ترابایت بر ثانیه.

چالش‌های کمپانی اینتل با عرضه محصولات جدید

اکنون که شاهد ورود مجدد کمپانی اینتل به بازارهای چین هستیم، دیدن اینکه وضعیت چگونه پیش می‌رود جالب خواهد بود. اولین عامل این است که آیا دولت ایالات متحده به کمپانی اینتل اجازه می‌دهد تا شتاب دهنده‌های جدید خود را بفروشد، حتی اگر آنها مطابق با قوانین وضع شده برای محصولات ارسالی به چین باشند. با این وجود اگر کمپانی اینتل بتواند شتاب‌دهنده‌های جدید خود را به چین ارسال کنند، باز هم پردازنده‌های گرافیکی Gaudi 3 AI با رقابت جدی از سوی شرکت‌های داخلی مانند هواوی و حتی رقبای موجود در بازار مانند انویدیا مواجه خواهند شد.

هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا محصولات جدید شرکت اینتل در چین موفق خواهند شد یا خیر. با این حال، اگر شرکت متعهد بماند و زنجیره تامین ثابتی ارائه دهد، به خوبی می‌تواند به بازارها نفوذ کند و سهم بازار را از چنگ برخی غول‌های فناوری درآورد.

مطالب مرتبط:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.