اینتل از عرضه کارت‌های گرافیک Arc Battlemage در سال ۲۰۲۴ خبر داد

658645486

به گفته مسئولان این شرکت، نسل جدید پردازنده‌های گرافیکی اینتل قرار است قبل از برگزاری نمایشگاه CES 2025 رونمایی شوند.

اینتل روز گذشته تأیید کرد که کارت‌های گرافیک سری Arc Xe2 Battlemage در اواخر سال ۲۰۲۴ وارد بازار می‌شوند. اولین نمونه‌های تستی پردازنده‌های Battlemage در حال حاضر در مراحل آزمایشی قرار دارند و ۳۰ درصد از تیم Arc GPU نیز مشغول توسعه نرم‌افزار این پردازنده‌ها هستند. مسئولان این شرکت مدعی هستند که اطلاعات بیشتری در مورد سری Battlemage را تا پایان امسال منتشر خواهند کرد. همچنین انتظار می‌رود این کارت‌ها پیش از برگزاری نمایشگاه CES 2025 راهی بازار شوند.

کارت‌های گرافیک نسل اول این شرکت نتوانستند موفقیت چشم‌گیری به دست آورند، اما اینتل با معرفی سری‌های جدید به دنبال جبران این عملکرد ضعیف است. اگرچه شایعاتی مبنی بر راه‌اندازی سری Arc Xe2 Battlemage در سال ۲۰۲۴ وجود داشت، اما «تام پترسن» مدیر تیم Arc GPU دیروز این موضوع را به‌طور رسمی تأیید کرد.

به گفته پترسن، این شرکت هم‌اکنون مشغول آزمایش نخستین دسته از چیپ‌های Battlemage است و ۳۰ درصد از تیم Arc GPU نیز مشغول توسعه نرم‌افزار این پردازنده‌هاست. تیم سخت‌افزاری اینتل نیز به‌طور کامل پشت پروژه جدیدتر این شرکت یعنی Celestial قرار گرفته است.

پترسن معتقد است که روند توسعه و آماده‌سازی Battlemage تاکنون بسیار هیجان‌انگیز بوده و انتظار دارد تا پایان سال ۲۰۲۳، خبرهای خوبی در مورد کارت‌های گرافیک Battlemage منتشر شود. این اولین بار است که این شرکت به‌طور رسمی در مورد برنامه‌های خود برای عرضه‌ی سری‌های جدید Arc Battlemage صحبت می‌کند.

پیش از این نیز در جریان یک رویداد در ژاپن، به‌طور اتفاقی اسلایدهایی در مورد برنامه‌ی زمانبندی اینتل برای سال ۲۰۲۴ منتشر شد که ورود کارت‌های گرافیک Battlemage را تأیید می‌کرد.

بنابراین به نظر می‌رسد علاقمندان و طرفداران اینتل دلیل کافی برای خوشبینی نسبت به آینده‌ی پردازنده‌های گرافیک این شرکت داشته باشند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.