اینترنت ماهواره‌ای در گوشی؛ ماهواره‌های Direct to Cell به فضا پرتاب شدند

توسط

در
sales-home-network

اسپیس ایکس اولین سری از ماهواره‌های Direct to Cell را به فضا پرتاب کرد؛ سرویسی که قرار است در آینده، اینترنت استارلینک را روی گوشی‌های معمولی بیاورد.

به گفته سایت isp، شرکت اسپیس ایکس با موشک فالکون ۹، محموله ۲۱ ماهواره استارلینک را به فضا و مدار زمین پرتاب کرد که ۶ ماهواره آن‌ها مجهز به سرویس Direct to Cell یا سیستم ارتباط ماهواره‌ای برای گوشی‌های معمولی هستند.

این شرکت سرویس Direct to Cell را مهرماه امسال معرفی کرد و به کاربران این امکان را می‌دهد با اتصال مستقیم به ماهواره‌های اینترنت در فضا، پیامک، مکالمه و نهایتا دیتا رد و بدل کنند.

اپراتورهای موبایل نیز می‌توانند از طریق این سرویس، یک «دسترسی یکپارچه‌ی جهانی به پیام‌رسانی، تماس و وب‌گردی» به مشتریان خود ارائه دهند.

ماهواره Direct to Cell
نمایی از ماهواره‌های استارلینک با سرویس Direct to Cell

با راه‌اندازی این سرویس، حتی گوشی‌های ۴G معمولی نیز می‌توانند به اینترنت ماهواره‌ای وصل شوند یا در مواقع اضطراری، از پیامک و مکالمه استفاده کنند.

البته، در ابتدا، سرعت اینترنت ماهواره‌ای روی گوشی چندان بالا نیست و شاید به چند مگ برسد ولی گام بزرگی برای اتصال مستقیم گوشی‌ها به اینترنت در هر نقطه‌ای از جهان است.

برای استفاده از سرویس Direct to Cell، نیازی به نصب اپلیکیشن یا فعال‌سازی سرویسی نیست و هزینه آن بستگی به ارائه‌دهنده خدمات موبایل کاربران دارد.

ماهواره استارلینک با قابلیت Direct to Cell

به گفته اسپیس ایکس، قرار است سرویس Direct to Cell در سال ۲۰۲۴ امکان ارسال پیام متنی را برای گوشی‌های معمولی فراهم کند و در سال ۲۰۲۵ نیز به مکالمه و دیتا دسترسی وجود داشته باشد.

در بیانیه مطبوعاتی SpeceX آمده است یک موشک فالکون ۹ این شرکت از پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ کالیفرنیا پرتاب شده و ۲۱ ماهواره شامل ۶ ماهواره با قابلیت Direct to Cell را به مدار زمین برده و پس از استقرار موفقیت‌امیز، دوباره به زمین بازگشته و روی ایستگاه متحرکی در اقیانوس آرام فرود آمده است.

این اولین ماموریت فضایی اسپیس ایکس در سال ۲۰۲۴ است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.