ایلان ماسک نخستین سایبورگ‌های جهان را می‌سازد!

ایلان ماسک از تسلا و نورالینک شرکت‌های تحت مالکیت خودش خواست تا اعضای قابل استفاده برای افراد قطع عضو بسازند. این می‌تواند آغاز ساخت نخستین سایبورگ‌های جهان توسط ایلان ماسک باشد.

در دوران کودکی ایلان ماسک در دهه‌ ۱۹۷۰، لی میجرز در فیلم «مرد ۶ میلیون‌دلاری» نقش خلبان مجروحی را بازی می‌کرد که با ایمپلنت‌های بایونیک تولد دوباره‌ای را این‌بار با توانایی‌های پیشرفته پیدا کرد. حالا اما میلیاردر مشهور و مالک شرکت‌هایی همچون نورالینک و تسلا قصد ساخت نخستین سایبورگ‌های جهان با همکاری مهندسان شرکت‌های تسلا و نورالینک برای افراد قطع‌عضو دارد تا این افراد از اندام‌های مصنوعی و کاربردی استفاده کنند.

تسلا در سال ۲۰۲۱ با آغاز مراحل ساخت ربات انسان‌نما، نخستین اقدامات خود را در توسعه‌ اندام‌های مصنوعی اجرایی کرد. حالا اما در این زمینه ماسک روز چهارشنبه به سرمایه‌گذاران تسلا اعلام کرد: «با ترکیب ایمپلنت نورالینک و دست یا پای رباتیک تسلا، اساساً می‌توان بدنی سایبورگی ارائه داد که توانایی‌هایی فوق‌العاده دارد و افراد قطع‌عضو می‌توانند از آن استفاده کنند.»

بیشتر بخوانید: ایلان ماسک: ما همین حالا هم سایبورگ هستیم!

دستور ایلان ماسک برای ساخت نخستین سایبورگ‌های جهان

به گزارش فورچن، نورالینک تأییدیه‌ FDA را جهت آغاز آزمایش‌های بالینی اولیه تراشه‌ رابط مغز و ماشین (BMI) روی انسان را دریافت کرده است. ظاهراً این شرکت در ماه می سازمان غذا و دارو را متقاعد کرده تا این تاییدیه را به‌دست آورد ولی هنوز مشخص نیست که فناوری مذکور واقعاً از توانایی‌های کاربردی لازم برخوردار است یا خیر.

نخستین سایبورگ‌های جهان

نخستین سایبورگ‌های جهان

از سوی دیگر ایلان ماسک به اعتماد به‌نفس بالاتر از حد تصور و خوش‌بینی محض شهرت دارد. که همین امر باعث شده که او همواره در تلاش برای دریافت ایده‌هایی از داستان‌های علمی-تخیلی باشد و محصولاتی مشابه آن‌ها بسازد.

بنابراین اعلام وعده‌های عجیب‌وغریب از سوی مدیرعامل تسلا را باید عادت همیشگی وی بدانیم و حتی در تعدادی از موارد ادعاهای او هرگز رنگ واقعیت به خود نگرفته است. در این زمینه باید اشاره کرد که او در سال ۲۰۱۵ ساخت تونل افسانه‌ای هایپرلوپ خود را با هدف انتقال سریع مردم از نیویورک به واشنگتن دی‌سی طی ۲۹ دقیقه، به چیزی مشابه میز هاکی روی هوا تشبیه کرده بود. ایده‌ای که هیچگاه عملی نشد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ساخت نخستین سایبورگ‌های جهان توسط نورالینک و تسلا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

منبع: زومیت

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.