ایلان ماسک: در آستانه بزرگ‌ترین انقلاب فناوری هستیم

grok ai 65473ac57c0c309f94430ce7

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، با حضور کوتاه و مجازی در کنفرانس Bosch Connected World، درباره‌ی مباحث بسیاری مانند هوش مصنوعی مولد، هوش جامع مصنوعی (AGI)، خودروهای خودران و ربات‌ها صحبت کرد.

مالک ایکس‌کورپ درباره‌ی هوش مصنوعی ابراز نگرانی کرد و گفت در‌صورت نبود مقررات و اقدامات محافظ برای جلوگیری از خارج‌شدن فناوری از کنترل، عواقب متعددی را متحمل خواهیم شد.

ماسک عنوان کرد که رشد هوش مصنوعی مولد در محاسبات در قالب چت‌بات‌ها سریع بوده است و این فناوری به کاربران اجازه می‌دهد تا در یک لحظه محتوا و تصاویر تولید کنند. او افزود پذیرش و رشد سریع این فناوری در محاسبات، هر ۶ ماه یک‌ بار ۱۰ برابر افزایش می‌یابد: «هرگز فناوری‌ای ندیده‌ام که به این سرعت پیشرفت کند.»

ماسک موفقیت چشمگیر و رشد درآمد انویدیا را به افزایش تقاضا برای تراشه‌های هوش مصنوعی نسبت داد که درنهایت تیم سبز را به سودآورترین برند نیمه‌هادی در سراسر جهان تبدیل کرده است.

همچنین، ایلان ماسک به رشد صنعت رباتیک در جهان اشاره کرد که ناشی از ظهور هوش مصنوعی مولد و پیشرفت‌های آن است. برخلاف ربات‌های صنعتی که برای عملکرد مشخص برنامه‌ریزی شده‌اند، سیستم به‌کاررفته در ربات‌های انسان‌نما بسیار پیچیده‌تر است.

مقالات مرتبط

ماسک گفت: «فکر می‌کنم واقعاً در آستانه‌ی بزرگ‌ترین انقلاب فناوری هستیم که تاکنون وجود داشته است.» ماسک اعلام کرد در ابتدا کمبود پردازنده‌های گرافیکی را پیش‌بینی کرده بود که به‌طور موقت پیشرفت در هوش مصنوعی را متوقف کرد. او افزود که انتظار رشد بدون مواجهه با برخی مشکلات غیرممکن است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.