ایلان ماسک از کاهش ۵۰ درصدی درآمد تبلیغاتی توییتر خبر داد

ایلان ماسک در جدیدترین توییت خود اعلام کرده که درآمد تبلیغاتی توییتر با کاهشی چشمگیر به نصف رسیده و درحقیقت جریان مالی این شرکت هنوز مثبت نشده است.

ایلان ماسک پیش‌تر اعلام کرده بود که توییتر در مسیر مناسبی قرار گرفته، اما وی هم‌اکنون منفی بودن جریان پولی این شرکت را تایید کرده است. به‌نظر علت این امر، کاهش ۵۰ درصدی درآمد تبلیغاتی توییتر و البته بدهی‌های سنگین این شرکت ذکر شده است.

این در حالی است که مالک این شبکه اجتماعی در ماه مارس پیش‌بینی مثبت شدن جریان پولی توییتر در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳ را ارائه کرده بود؛ اما درحال‌حاضر توییت جدید وی حاکی از عدم تحقق این پیش‌بینی است.

این خبر در وضعیتی منتشر شده که متا نیز به‌تازگی از رقیب قدرتمندی برای توییتر با نام اینستاگرام تردز رونمایی کرده و احتمالاً اوضاع برای شرکت ایلان ماسک حتی بسیار سخت‌تر هم می‌شود. البته «لیندا یاکارینو»، مدیرعامل توییتر هفته گذشته مدعی شد که آن‌ها اخیراً پرمصرف‌ترین روز ماه‌های گذشته خود را سپری کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: طرح کسب درآمد کاربران از توییتر آغاز شد؛ تا ۴۰ هزار دلار پرداختی توییتر به کاربران!

نصف شدن درآمد تبلیغاتی توییتر

به گزارش انگجت، مالک و مدیر ارشد فناوری توییتر اخیراً در توییتی درباره درآمد تبلیغاتی توییتر اعلام کرد: «ما به‌خاطر کاهش تقریباً ۵۰ درصدی درآمدهای تبلیغاتی و بدهی سنگین، هنوز با جریان پولی منفی روبه‌رو هستیم.» وی که این موضوع را در واکنش به پیشنهاد یکی از کاربران جهت تشکیل یک کنسرسیوم به‌منظور خرید بدهی‌های این شرکت انتشار داده بود، در آخر توییت خود اعلام کرد که توییتر پیش از طرح چنین ایده‌هایی، ابتدا باید جریان پولی خود را مثبت سازد.

درآمد تبلیغاتی توییتر

درآمد تبلیغاتی توییتر

طبق تخمین‌های شرکت Sensor Tower، خرید تبلیغات از توییتر با افت ۸۹ درصدی، به حدود ۷.۶ میلیون دلار رسیده است. از سوی دیگر،‌ توییتر باید سالانه حدود ۱.۵ میلیارد دلار بابت بدهی شرکت از معامله ایلان ماسک بهره پرداخت کند. به‌ همین جهت آن‌ها در شرایط مناسبی قرار ندارند.

در نتیجه، ممکن است که ایلان ماسک بر کاهش هزینه‌های توییتر اصرار کرده و ضمن تعدیل بخش بزرگی از کارمندان این شرکت، سایر هزینه‌های اجرایی را نیز کاهش دهد. از طرف دیگر، ماسک با استخدام یاکارینو به‌عنوان مدیرعامل توییتر تلاش بر احیای دوباره تجارت تبلیغاتی این شرکت دارد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص نصف شدن درآمد تبلیغاتی توییتر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.