ایسوس کارت های گرافیک Radeon RX 7700XT/7800XT DUAL را عرضه می‌کند

شرکت ایسوس کارت گرافیک‌های Radeon RX 7700XT/7800XT DUAL خود را به بازار عرضه می‌کند. سخت است باور کرد که شرکت ایسوس مدل ROG STRIX با یک کارت گرافیک بالاتر از نسخه RX 7600 نداشته باشد. مجموعه کارت گرافیک‌های مبتنی بر RDNA3 که توسط این شرکت ارائه می‌شود تا حد زیادی بر اساس TUF Gaming و طراحی‌های DUAL است. در این نسل، به نظر می‌رسد شرکت ایسوس کارت گرافیک‌های شرکت انویدیا را به محصولات کمپانی AMD ترجیح می‌دهد. کمپانی ایسوس در مجموع ۱۴ طرح را به شرکت AMD اختصاص داده است. برای درک این موضوع باید گفت، سری RTX 40 کمپانی ایسوس اکنون دارای ۶۹ مدل است.
با این حال، شایان ذکر است که چند استثنا وجود دارد، مانند مدل TUF White، که بر اساس کارت گرافیک RX 7800 XT ساخته شده است و در واقع اولین مدل TUF کمپانی ایسوس بود. تا دو ماه دیگر با سری RTX 40 در دسترس نبود.

مشخصات کارت گرافیک های Radeon RX 7700XT/7800XT DUAL که به زودی عرضه می‌شوند

شرکت ایسوس به تازگی دو کارت گرافیک جدید بر اساس Navi 32 کمپانی AMD را به عنوان بخشی از سری DUAL خود معرفی کرده است که دارای یک خنک کننده فن دوگانه با ضخامت ۲.۴۷ اسلات هستند. آنچه اهمیت دارد این است که کارت‌های DUAL از یک طراحی استفاده می‌کنند که قبلاً تنها در محصولات شرکت انویدیا استفاده شده بود. برخلاف کارت گرافیک Radeon RX 7600 که از طراحی قدیمی‌تری از سری RX 6000 استفاده کرده بود، این کارت‌ گرافیک‌های جدید Radeon این طراحی جدید و زیباتر را به نمایش می‌گذارند.

ایسوس کارت های گرافیک Radeon RX 7700XT/7800XT DUAL را عرضه کرد
Radeon RX 7800XT/7700XT DUAL OC، منبع: ایسوس

کارت‌ گرافیک‌های جدید Radeon RX 7700 XT DUAL OC و RX 7800 XT DUAL OC طراحی مشابهی دارند اما در مشخصات متفاوت هستند. هر دو از پردازنده گرافیکی Navi 32 بهره میبرند. کارت گرافیک RX 7800 XT دارای ۳۸۴۰ پردازنده جریان و ۱۶ گیگابایت حافظه است، در حالی که نسخه RX 7700 XT دارای ۳۴۵۶ هسته است و پیکربندی حافظه ۱۲ گیگابایتی را ارائه می‌دهد.
تصاویر رسمی نشان می‌دهند که هر دو کارت گرافیک به دو کانکتور برق ۸ پین نیاز دارند که با استاندارد همه کارت گرافیک‌های دسکتاپ مبتنی بر Navi 32 مطابقت دارد. در حالی که یک پیکربندی ۶ پین + ۸ پین می‌تواند نیازهای توان را برآورده کند، اکثر شرکای هیئت مدیره از کانکتورهای برق ۶ پین در آخرین نسل‌های کارت گرافیک خود دور شده‌اند.

ایسوس کارت های گرافیک Radeon RX 7700XT/7800XT DUAL را عرضه کرد
Radeon RX 7800XT/7700XT DUAL OC، منبع: ایسوس

کارت گرافیک‌های RX 7800 XT DUAL OC دارای اورکلاک کارخانه‌ای ۲۲۱۳/۲۵۲۰ مگاهرتز برای بازی و بوست کلاک است که از پیکربندی پیش فرض ۲۱۲۴/۲۴۳۰ شرکت AMD مگاهرتز پیشی می‌گیرد. به همین ترتیب، کارت گرافیک RX 7700 XT قرار است دارای فرکانس ۲۲۳۹/۲۵۹۹ مگاهرتز باشد که نسبت به ۲۱۶۱/۲۵۴۴ مگاهرتز شرکت AMD افزایش یافته است. این تنظیمات اورکلاک از طریق نرم‌افزار کارت گرافیک کمپانی ایسوس Tweak اعمال می‌شوند.

لیست‌های اولیه کارت گرافیک‌های RX 7700/7800 DUAL در خرده فروشان اروپایی نشان دهنده حق بیمه ۱۰۰ یورویی نسبت به ارزان‌ترین مدل‌های سفارشی مبتنی بر همان محصولات است. این کارت گرافیک‌ها ممکن است گران به نظر برسند، اما توجه به این نکته مهم است که این ارقام ممکن است قیمت‌های نهایی نباشند. مدل‌های TUF با کلاک بالاتر به همراه قیمت پایین‌تری فهرست شده‌اند. نگاهی به فروشندگان مورد علاقه خود داشته باشید تا از تغییرات احتمالی در قیمت‌ها با خبر شوید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.