ایسوس فرکانس کارت گرافیک های RX 7900 XT/XTX TUF را تأیید کرد

شرکت ایسوس، اولین شرکتی بود که ماه گذشته کارت گرافیک های سفارشی RX 7900 خود را معرفی کرد – کارت گرافیک های RX 7900 XT / XTX TUF Gaming شرکت ایسوس خنک کننده ۳.۶ اسلاته با سه فن خنک کننده دارند و ورودی برق آن‌ها توسط سه درگاه ۸ پین تأمین می‌شود و حال شرکت ایسوس، فرکانس این کارت‌ها را نیز اعلام کرده است.

مشخصات و فرکانس کارت گرافیک های RX 7900 XT/XTX TUF

جدول مشخصات رسمی شرکت ایسوس، فرکانس کارت گرافیک های RX 7900 XT/XTX TUF را در دو حالت «Default» (پیش فرض) و «OC» (اورکلاک) اعلام کرده است. فرکانس OC این کارت‌ها، بیشینه فرکانسی است که می‌توان از طریق نرم افزار GPU Tweak شرکت ایسوس به آن دستیابی پیدا کرد. در واقع فرکانس اورکلاک، فرکانس پیش‌فرض کارت‌ها هنگام استفاده در تنظیمات پایه نیست. اما به هر حال، بیشینه فرکانس رسمی این کارت‌ها بوده و گارانتی آن‌ها را باطل نمی‌کند.

بگذارید پیش از اینکه به فرکانس‌های اعلام شده توسط ایسوس بپردازیم، مروری بر فرکانس‌های مرجع کارت‌های RX 7900 داشته باشید. فرکانس پیش‌فرض نسخه مرجع کارت گرافیک RX 7900 XTX برابر ۲۳۰۰ مگاهرتز بوده که به مقدار بیشینه ۲۵۰۰ مگاهرتز نیز می‌رسد. همین اعداد برای کارت گرافیک RX 7900 XT به ترتیب ۲۰۰۰ و ۲۴۰۰ مگاهرتز هستند.

ASUS TUF 7900 SPECS 1200x599 1

کارت گرافیک Radeon RX 7900 XTX TUF Gaming OC Edition در حالت پایه فرکانس افزایشی ۲۵۶۵ مگاهرتزی دارد که نسبت به فرکانس مرجع AMD افزایش ۲.۶ درصدی دارد. اما در حالت OC، این فرکانس ۴.۶ درصد از فرکانس مرجع بیشتر می‌شود و به ۲۶۱۵ مگاهرتز می‌رسد. در سوی دیگر، کارت گرافیک RX 7900 XT TUF Gaming OC کمی فرکانس‌ بالاتری در حالت OC دارد. در حالت پایه این کارت به بیشینه فرکانس ۲۵۰۰ مگاهرتز می‌رسد و در حالت اورکلاک نیز بیشینه فرکانس ۲۵۳۵ مگاهرتزی دارد.

اگر دقت کرده باشید، کارت گرافیک‌های RX 7000 یک فرکانس بوست دارند و یک فرکانس گیمینگ که فرکانس بوست از فرکانس گیمینگ بالاتر است. به احتمال زیاد و به خاطر سیستم خنک کننده سفارشی کارت گرافیک‌های TUF Gaming، این کارت‌ها بیشتر روی فرکانس بوست بیشینه فعالیت می‌کنند تا فرکانس گیمینگ. به هر حال، آن‌چه ایسوس برای کارت گرافیک‌های RX 7900 TUF تدارک دیده کمابیش همانی است که برای کارت گرافیک‌های RX 6900 TUF تدارک دیده بود.

مطالب مرتبط

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.