ایسوس  سری NUC 14 Pro را با Core Ultra 9 185H عرضه می‌کند

سال گذشته، شرکت اینتل اعلام کرد که قصد دارد از تولید و پشتیبانی NUC (Next Unit of Computing) خود را حفظ نخواهد کرد. با این حال، این مسئله منجر به ترک کامل سری NUC نشد، بلکه بعداً مشخص شد که آنها تصمیم گرفته‌اند لیسانس سری NUC را به شرکت ایسوس بدهند تا این شرکت بتواند تولید این سری را ادامه دهد. این تولیدکننده تایوانی مسئولیت حفظ محصولاتی که قبلاً منتشر شده بودند و همچنین آنهایی که هنوز در دستور کار بودند را بر عهده گرفت. این شامل سری Core Ultra شرکت اینتل بود که در آن زمان فقط با نام “Meteor Lake” شناخته می‌شد.
شرکت ایسوس به تعهدات خود عمل می‌کند و به تازگی سری NUC 14 Pro را معرفی کرده است که شامل گزینه‌های متنوع با قیمت‌های مختلف با شروع از ۳۹۴ دلار است. متأسفانه، این قیمت برای تراشه Meteor Lake نیست، بلکه یک تراشه Raptor Lake U با پردازنده Core 3 100U به‌روزشده خواهد بود. این یک پردازنده ۶ هسته‌ای و ۱۵ وات با ۸ رشته است. لازم به ذکر است که این تنها تراشه Raptor Lake در سیستم‌های NUC 14 Pro محسوب می‌شود.

مشتریان انتخاب‌های فراوان دیگری از پردازنده‌های Core Ultra 5، Ultra 7 و حتی Ultra 9 خواهند داشت. این پردازنده‌ها مشخص خواهند کرد که آیا فرد یک نسخه ۱۴ هسته‌ای را دریافت می‌کند یا مدل ۱۶ هسته‌ای، همچنین در تعیین حداکثر توان مصرفی (TDP) آن نیز تاثیر مستقیم دارد. به عنوان یادآوری باید گفت پردازنده Core Ultra 9 185H تنها تراشه با حداکثر توان مصرفی ۴۵ وات در کل سری است. تراشه‌های باقی‌مانده دارای TDP پیش‌فرض ۲۸ وات هستند، اما تمامی پردازنده‌های Core Ultra در سری Core-H قدرت توربو حداکثر ۱۱۵ وات را پشتیبانی می‌کنند. در واقع بر اساس مشخصات شرکت ایسوس، NUC 14 Pro به حداکثر توان مصرفی ۴۰ وات محدود خواهد شد در حالی که +NUC 14 Pro تا ۶۵ وات را پوشش می‌دهد.
لازم به ذکر است که مدل Core Ultra 9 نیازمند یک منبع تغذیه ۱۵۰ وات است، در حالی که پردازنده‌های Meteor Lake به ۱۲۰ وات احتیاج دارند و نسخه Raptor Lake با توان ۹۰ وات کار می‌کند.

ایسوس  سری NUC 14 Pro را با Core Ultra 9 185H عرضه می‌کند
قیمت‌گذاری NUC 14 Pro، منبع: ASUS

قیمت NUC 14 Pro (بدون قطعات)

  • قیمت Core 3 100U: برابر با ۳۹۴ دلار
  • قیمت Core Ultra 5 125H: برابر با ۵۳۵ دلار
  • قیمت Core Ultra 5 135H: برابر با ۷۲۹ دلار
  • قیمت Core Ultra 7 155H: برابر با ۶۹۴ دلار
  • قیمت Core Ultra 7 165H: برابر با ۸۹۹ دلار

قیمت‌گذاری +NUC 14 Pro (بدون قطعات)

  • قیمت Core Ultra 5 125H: برابر با ۸۶۹ دلار
  • قیمت Core Ultra 7 155H: اطلاعات بیشتر موجود نیست
  • قیمت Core Ultra 9 185H: اطلاعات بیشتر موجود نیست

قیمت‌گذاری برای مدل‌های مختلف +NUC 14 Pro لیست نشده است. همچنین تفاوت کوچکی در قیمت مدل‌های Tall و Slim وجود دارد، نسخه اول دارای یک بی‌ای سی ۲.۵ اینچی برای ذخیره سازی است.
در پایان، به نظر می‌رسد سری NUC 14 Pro شرکت ایسوس بازار پرمخاطب را هدف قرار می‌دهد، جایی که کاربران ممکن است به پشتیبانی گارانتی بهتر و محصولات با کیفیت بالاتر احتیاج داشته باشند. جایگزین این محصولات، برندهای ارزان قیمت از کشور چین هستند، اما به نظر می‌رسد در این مورد شرکت ایسوس برای عرضه چنین محصولاتی به بازار در اولویت قرار گرفته است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.