ایسوس تایید کرد: کنسول دستی ROG ALLY بزودی عرضه می‌شود

اینطور که به نظر می‌رسد، شرکت ایسوس دارد برای بازار کنسول‌های دستی به طور جدی برنامه‌ریزی می‌کند. کنسول دستی ROG ALLY ایسوس یکی از جذاب‌ترین محصولات گیمینگ است که این ماه معرفی شده و حال، ایسوس تأیید کرده که قرار است به زودی، این کنسول را در سراسر جهان عرضه کند. اینطور که ایسوس گفته، عرضه این کنسول زودتر از آنچه همه انتظار دارند اتفاق می‌افتد که خبر خوبی هم هست.

مشخصات کنسول دستی ROG ALLY ایسوس

کنسول دستی ROG ALLY ایسوس یک نمایشگر ۷ اینچی ۱۰۸۰p با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز دارد که بر پایه سیستم عامل ویندوز است و بازی‌های ویندوزی را اجرا می‌کند. این کنسول که به عنوان اصلی‌ترین رقیب کنسول Steam Deck مطرح شده، یک APU سفارشی با معماری‌های Zen 4 و RDNA 3 دارد؛ در مقایسه APU کنسول Steam Deck بر پایه معماری‌های Zen 2 و RDNA 2 است. APU استفاده شده در کنسول ROG ALLY به لطف معماری‌های جدیدش می‌تواند با مصرف ۳۵ وات انرژی عملکرد دو برابر و با مصرف تنها ۱۵ وات انرژی، عملکرد ۵۰ درصد بهتر از خودش نشان بدهد.

البته نباید فراموش کنیم که انتظارات‌ ما از هر محصول، باید با توانایی‌های آن مطابقت داشته باشد. درست است که APU استفاده شده در این کنسول بر پایه جدیدترین معماری‌های AMD یعنی Zen 4 و RDNA 3 است و قطعاً عملکرد بهتری نسبت به APUهای Zen 2 و RDNA از خودش نشان می‌دهد، اما عملکرد نهایی در هر بازی منحصر به فرد است. بازی‌های ویندوزی بسیار متنوع هستند و نحوه استفاده نسبی از CPU و GPU در هر کنسول متفاوت است. به همین خاطر، عملکرد فنی در بنچمارک‌ها لزوماً به صورت مستقیم در فریم ریت خودش را نشان نمی‌دهد.

image

و اما قیمت…

اگر بحث عملکرد فنی را کنار بگذاریم، بحث مهم بعدی برای موفقیت هر محصول قیمت است. برای مثال کارت گرافیک GeForce RTX 4070 را در نظر بگیرید. این کارت گرافیک ۵۹۹ دلاری یک پردازشگر گرافیکی قدرتمند و ۱۲ گیگابایت حافظه دارد، اما ممکن است نتواند به اندازه کارت گرافیک‌های پرچمدار نسل قبل، کاربران را در خصوص ارزش خرید و عملکرد به نسبت قیمت راضی و قانع کند.

با در نظر گرفتن تمام این ملاحظات، میزان موفقیت کنسول دستی ROG ALLY ایسوس به دو عامل بستگی دارد: بهینگی عملکرد APU جدید و قیمت نهایی. اینطور که شایعات و اخبار غیررسمی می‌گویند شرکت ایسوس قرار است به زودی این کنسول را با قیمت پایه ۶۵۰ دلار به بازار عرضه کند. البته ایسوس هنوز قیمت رسمی این کنسول را تأیید نکرده و باید تا تأیید قیمت آن توسط ایسوس، منتظر بمانیم.

مطالب مرتبط

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.