ایسوس از مادربردهای ROG Maximus Dark Hero، ROG Strix و TUF Z790 ویژه نسل چهاردهم اینتل رونمایی کرد

ایسوس طیف جدیدی از مادربردهای Z790 را معرفی کرده است که با جدیدترین ویژگی‌های طراحی شده برای نسل چهاردهم یا همان سری جدید Raptor Lake Refresh اینتل طراحی شده‌اند. در حالی که ایسوس در ارتباطات رسمی خود به طور گسترده به این سری جدید اینتل اشاره می‌کند، اما از تایید نام خاص پردازنده‌های مرکزی یا تاریخ عرضه آنها خودداری می‌کند و فقط اشاره می‌کند که آنها در راه هستند.

ایسوس و ازراک شروع به عرضه پشتیبانی بایوس برای پردازنده Raptor Lake Refresh نسل چهاردهم اینتل کردند

ایسوس نیز مانند MSI و گیگابایت، مجموعه جدیدی از مادربردهای Z790 را برای سری پردازنده‌های آینده اینتل آماده کرده است. این مادربردها به طور اساسی بازنگری نشده‌اند، بلکه تنها به‌روزرسانی متوسطی را ارائه می‌کنند که می‌تواند گیمرها را به سرمایه‌گذاری بر روی پلتفرم LGA-1700 ترغیب کند، آن هم در حالی که انتظار می‌رود سال آینده از خط تولید خارج شوند. سری به روز شده ASUS Z790 شامل مدل‌های ROG Maximus Z790 Dark Hero، ROG Strix Z790-A Gaming WiFi II و TUF Gaming Z790-Pro WiFi است.

مادربردهای نسل چهاردهم ایسوس
مادربردهای نسل چهاردهم ایسوس

از جمله پیشرفت‌های قابل توجه، گنجاندن استاندارد WiFi 7 در این مادربردها است (در اینجا مدل TUF استثنا است). ایسوس سازگاری خود را با آخرین سری روترهای WiFi 7 این شرکت در سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد. برای تقویت شبکه‌های بی‌سیم، ایسوس یک طراحی آنتن جدید به نام WiFi Q-Antenna معرفی کرده است که دارای طراحی جدید، PCB و اتصالات پین داخلی است.

همچنین مادربردهای به روزرسانی شده‌ی Z790 از SSD‌های PCIe Gen5 پشتیبانی می‌کنند و دارای اسلات اختصاصی M.2 هستند که به طور خاص برای این نوع فضای ذخیره سازی طراحی شده است. با این حال، شایان ذکر است که پلتفرم اینتل در این استاندارد تنها به ۱۶ خط محدود شده است، به این معنی که استفاده از این نوع حافظه، خطوط مربوط به کارت گرافیک را عملا به ۸ خط محدود می‌کند. چنین محدودیت‌‌هایی در آخرین مادربردهای سری ۶۰۰ AMD وجود ندارد. علاوه بر این، مدل جدید ROG STRIX-A دارای پنج اسلات قابل توجه M.2 در استانداردهای مختلف است.

نکته قابل توجه دیگر پشتیبانی از اتصال پنل جلویی جدید با کانکتور Type-C است. این درگاه نه تنها آخرین سرعت USB 3.2 Gen 2×۲ (تا ۲۰ گیگابیت بر ثانیه) را ارائه می‌دهد، بلکه از Power Delivery 3.0 نیز پشتیبانی می‌کند که اکنون می‌تواند مستقیماً از طریق سیستم نظارت شود.

مادربردهای نسل چهاردهم ایسوس

قرار است هر سه مادربرد به زودی در دسترس قرار گیرند. اینتل قرار است نسل چهاردهم سری K دسکتاپ Raptor Lake Refresh خود را در اوایل اکتبر عرضه کند، اما ایسوس برای معرفی و حتی عرضه‌ی آنها نیازی به صبر ندارد زیرا این مادبردها تحت هیچ قانون حفظ اسراری از سوی اینتل نیستند.

مطالب مرتبط:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.