ایران به زودی اولین اینترنت ماهواره‌ای خود را خواهد داشت

با پذیرش قواعد سرزمینی ایران توسط شرکت یاه‌کلیک، مقدمات فعالیت اولین ارائه‌کننده اینترنت ماهواره‌ای در ایران فراهم شد. این اتفاق می‌تواند تحولی بزرگ در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور ایجاد کند.

اینترنت ماهواره‌ای، یکی از راه‌های ارتباطی است که می‌تواند در مناطق دورافتاده و کم‌پوشش اینترنت ارتباطات را تسهیل کند. این روش ارتباطی، نیازمند پذیرش قواعد سرزمینی کشورهای میزبان است که در ایران، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مسئولیت آن را بر عهده دارد. اخیراً، اولین شرکت ارائه‌دهنده اینترنت ماهواره‌ای در ایران، با پذیرش این قواعد، مجوز فعالیت خود را دریافت کرده است.

ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای به شرط قبول قواعد سرزمینی ایران

شرکت یاه‌ست امارات (YahSAT)، که اپراتور خدمات اینترنت ماهواره‌ای یاه‌کلیک (YahClick) را در اختیار دارد، پس از مذاکرات مکرر با وزارت ارتباطات ایران، قواعد سرزمینی این کشور را رسماً تایید کرده است. این توافق، در جلسه‌ای که در سرکنسولگری ایران در دبی برگزار شد، به امضا رسید. در این جلسه، قائم‌مقام وزیر ارتباطات، سرکنسول ایران، مشاور وزیر ارتباطات در امور بین‌الملل و مدیران ارشد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حضور داشتند.

6465484651

وزارت ارتباطات، در بیانیه‌ای اعلام کرده است که این توافق، بر اساس سیاست این وزارتخانه است که با شرکت‌های بین‌المللی ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی، که قواعد سرزمینی ایران را به رسمیت می‌شناسند، تعامل دارد. این وزارتخانه، از این توافق به عنوان یک گام مهم در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور یاد کرده است.

شرکت یاه‌ست امارات، با دریافت پروانه فعالیت از وزارت ارتباطات ایران، قرار است به زودی خدمات اینترنت ماهواره‌ای خود را در ایران ارائه کند. این شرکت، در حال حاضر در بیش از ۳۰ کشور آفریقا، خاورمیانه، آسیای مرکزی و اروپا فعالیت می‌کند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.