اگر یکی از این ۱۹ روتر ایسوس را دارید؛ فورا فریم‌ویر را به‌روزرسانی کنید

ایسوس برای رفع چندین آسیب‌پذیری امنیتی روی روترها خود، وصله‌هایی منتشر کرد. نزدیک به ۲۰ روتر ایسوس معروف و پرفروش بازار، باید هرچه زودتر به فریم‌ویر جدید ارتقا پیدا کنند.

برخی از این آسیب‌پذیری‌ها بسیار مهم تشخیص داده و حتی به چندین سال قبل برمی‌گردند. یک آسیب‌پذیری مربوط به سال ۲۰۱۸ است.

ایسوس طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده دارندگان روترهای سری RT و GT و ZenWifi و TUF باید در اسرع وقت برای ارتقای فریم‌ویر محصول خود اقدام کنند.

ایسوس در هفته جاری یک وصله امنیتی منتشر کرده است که ۹ آسیب‌پذیری مهم را برطرف می‌کند. آسیب‌پذیری‌هایی که می‌توانند منجر به حملات قطع سرویس یا DoS از طریق اجرای کد از راه دور روی روتر شوند.

در یکی از مهم‌ترین آسیب‌پذیری‌هایی که رفع شده، هکر می‌تواند پس از ارسال یک درخواست HTTP اختصاصی برای روتر، باعث خرابی حافظه شود. آسیب‌پذیری مهم باقی مانده از سال ۲۰۱۸ روی روترهای ایسوس، اجازه اجرای کد از راه دور را می‌داد.

تمام این ۹ آسیب‌پذیری که توسط وصله امنیتی اخیر ایسوس رفع شدند؛ از نوع مهم طبقه‌بندی شده و می‌توانستند امنیت حریم خصوصی و اطلاعات کاربر را به خطر بیندازید.

به طور خاص، روترهای زیر باید سریعا ارتقای فریم‌ویر پیدا کنند (روی هر کدام از روترها کلیک کنید؛ به صفحه فریم‌ویر مربوط به آن روتر خواهید رفت):

آموزش ارتقای فریم‌ویر روترهای ایسوس

به‌روزرسانی فریم ویر روتر ایسوس

به‌روزرسانی فریم ویر روتر ایسوس

برای ارتقای خودکار فریم‌ویر روترهای ایسوس، مراحل زیر طی شوند:

۱- باید ابتدا روتر را به کامپیوتر یا لپ‌تاپ متصل کنید.

۲- سپس، آدرس IP روتر را در نوار آدرس مرورگر وب وارد کرده تا به رابط کاربری یا پنل کاربری تنظیمات روتر دسترسی پیدا کنید. می‌توانید آدرس IP پنل روتر را با ابزار Asus Device Discovery Utility پیدا کنید یا در دفترچه راهنمای و برچسب پشت روتر دنبال‌اش باشید.

۳- پس از ورود به پنل کاربری تحت وب روتر، در صورت در دسترس بودن فریم‌ویر جدید، یک اعلان در گوشه بالا سمت راست مشاهده می‌کنید.

۴- برای دانلود و نصب فریم‌ویر جدید، باید روی گزینه Firmware Upgrade بزنید.

۵- فرآیند نصب فریم‌ویر جدید روتر، چند دقیقه طول می‌کشد. در این مدت، مواظب باشید روتر خاموش نشود یا اتصال آن به اینترنت قطع نشود.

۶- می‌توانید به طور دستی، فریم‌ویر جدید روتر ایسوس خود را دانلود و بعد روی روتر آپلود و نصب کنید.

ایسوس پیشنهاد می‌کند پس از نصب فریم‌ویر جدید، روتر را ریست فکتوری کنید تا همه اطلاعات و تنظیمات گذشته روی روتر پاک شوند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع

techspot

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.