اچ‌پی به‌دلیل تحریم‌ها به‌طور کامل از بازار روسیه خارج شد

hp spectre back 63a8458bf6509194c335b302

بر اساس گزارش سی‌نیوز، فرایند خروج اچ‌پی از روسیه تکمیل شده است و برند سرشناس بازار کامپیوتر دیگر در این کشور حضور ندارد. خروج اچ‌پی نتیجه‌ی تحریم‌هایی است که ایالات متحده علیه روسیه وضع کرد.

وب‌سایت روسی اچ‌پی از دسترس خارج شده است. این وب‌سایت حاوی درایورهای موردنیاز کاربران بود و به زبان روسی فعالیت می‌کرد. اچ‌پی همچنین روسیه را از فهرست کشورهای تحت پشتیبانی خود حذف کرد.

اگر برای ورود به وب‌سایت شعبه‌ی روسیه‌ی اچ‌پی اقدام کنید، به وب‌سایت شعبه‌ی قزاقستان این شرکت منتقل خواهید شد (روسی یکی از زبان‌های مورد استفاده در کشور قزاقستان است).

شعبه‌ی قزاقستان، دانلود درایورهای لپ تاپ اچ پی و پرینتر اچ پی و سایر محصولات را ممکن می‌کند، اما پشتیبانی آنلاین ندارد.

اچ‌پی مدتی پیش وب‌سایت بلاروس خود را از دسترس خارج و فروش محصولاتش را در آنجا متوقف کرد. همچون روسیه، وب‌سایت بلاروس اچ‌پی نیز کاربران را به وب‌سایت شعبه‌ی قزاقستان این شرکت منتقل می‌کند. طبق آمار، اچ‌پی سالانه یک میلیارد دلار از روسیه و بلاروس درآمد داشت.

مقاله‌های مرتبط

مایکروسافت به هنگام خروج از بازار روسیه، برای تمامی کاربران نوتیفیکیشن فرستاد؛ اما اچ‌پی چنین کاری انجام نداد. فرایند خروج اچ‌پی از روسیه و بلاروس حدودا ۱٫۵ سال پیش شروع شد و از آن زمان صادرات محصولات اچ‌پی به دو کشور مورد بحث متوقف شده بود.

خروج از بازار روسیه و بلاروس به فروش محصولات اچ‌پی ضربه‌ی سنگینی زد و این شرکت جایگاه خودش را به شرکت‌های دیگری نظیر Pantum داد. Pantum حالا ۵۳ درصد از بازار پرینتر روسیه را در اختیار دارد؛ تا قبل از وضع تحریم‌ها، این شرکت تنها روی ۱۶ درصد از بازار تسلط داشت.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.