اپیک گیمز پیشنهاد ۱۴۷ میلیون دلاری گوگل برای انتشار فورتنایت در گوگل پلی را رد کرد

طبق جدیدترین گزارش‌های منتشر شده، به نظر می‌رسد که گوگل به اپیک گیمز (Epic Games)، ۱۴۷ میلیون دلار برای قرار دادن بازی فورتنایت در فروشگاه گوگل پلی پیشنهاد داده است.

در سال ۲۰۱۸، تیم سویینی (Tim Sweeney)، مدیر عامل اپیک گیمز بیان کرد که فورتنایت در گوگل پلی منتشر نخواهد شد زیرا مالیات ۳۰ درصدی این فروشگاه از خریدهای درون برنامه‌ای نسبتاً بالا است. در عوض، این شرکت یک نرم‌افزار اختصاصی برای بازی منتشر کرد که می‌توان آن را مستقیماً از وب‌سایت اپیک دانلود کرد.

در دادگاهی در سانفرانسیسکو که برای درگیری حقوقی اپیک و گوگل در جریان است، اپیک یک بار دیگر استدلال کرده که فرآیند بارگذاری جانبی برنامه‌ها روی دستگاه‌های اندرویدی که شامل ۱۵ مرحله یا بیشتر و چندین هشدار امنیتی است، کاربران را از نصب برنامه‌ها و بازی‌ها از منابع دیگر منصرف می‌کند و این باعث می‌شود که آن‌ها در این زمینه بیشتر به فروشگاه گوگل پلی اعتماد کنند.

از طرفی مدرکی از سوی گوگل که به دادگاه نشان داده شده است. این مدرک در واقع فهرستی از اصولی‌ترین استدلال‌هایی است که این شرکت توانسته برای متقاعد کردن اپیک برای انتشار فورتنایت در گوگل پلی ارائه دهد و نشان می‌دهد که دارنده‌ی پلتفرم از این موضوع آگاه بوده است. مدرک ذکر شده نشان می‌دهد که مراحل نصب تجربه‌ی بدی نیست و از طرفی به نظر می‌رسد که فروشگاه گوگل پلی همچنان میلیاردها کاربر را می‌بیند که فورتنایت را جست‌جو کرده و به بن‌بست‌هایی می‌خورند که نحوه‌ی حل آن‌ها مشخص نیست.

fortnite

بدیهی است که این استدلال‌ها یا برای اپیک گیمز مطرح نشده‌اند و یا این شرکت را متقاعد نکرده‌اند، زیرا به نظر می‌رسد که گوگل به اپیک گیمز ۱۴۷ میلیون دلار پیشنهاد داده است تا این بازی محبوب بتل رویال را در گوگل پلی قرار دهد. در هر صورت پورنیما کوچیکار (Purnima Kochikar)، معاون رئیس بخش شراکت گوگل پلی تایید کرد که این پیشنهاد توسط شورای تجاری گوگل تأیید و به اپیک گیمز ارائه شده اما این شرکت آن را رد کرده است.

این قرارداد باعث می‌شد که گوگل ۱۴۷ میلیون دلار را به عنوان بودجه‌ی افزایشی طی سه سال روی بازی اپیک گیمز سرمایه‌گذاری کند. سندی که این معامله را توجیه می‌کند، تخمین‌های گوگل را نشان می‌دهد که غیبت فورتنایت از فروشگاه گوگل پلی ظاهراً می‌تواند منجر به از دست رفتن بین ۱۳۰ تا ۲۵۰ میلیون دلار درآمد مستقیم شود. همان سند حاکی از تاثیر بالقوه‌ی بین ۵۵۰ تا ۳.۶ میلیارد دلار از دست دادن درآمد در صورت سرایت گسترده به دیگر توسعه‌دهندگان بود؛ یعنی استودیوهای دیگر از اپیک گیمز پیروی کردند و شروع به ارائه بازی‌های اندرویدی خود به صورت مستقیم کردند.

اپیک گیمز سرانجام تسلیم شد و ۱۸ ماه بعد فورتنایت را به گوگل پلی آورد. در آن زمان، این شرکت گفت:

گوگل نرم‌افزارهای قابل دانلود از خارج از گوگل پلی را از طریق اقدامات فنی و تجاری مانند پاپ‌آپ‌های امنیتی تکراری و ترسناک برای نرم‌افزارهای دانلود شده و به‌روزرسانی‌شده، توافق‌نامه‌ها و معاملات محدود سازنده، در مضیقه قرار می‌دهد. همچنین روابطی که منابع نرم‌افزاری شخص ثالث را به عنوان بدافزار توصیف می‌کنند و تلاش‌های جدیدی مانند Google Play Protect برای مسدود کردن کامل نرم‌افزارهای دانلود شده در خارج از فروشگاه گوگل پلی نیز وجود دارد.

گوگل پلی

گفتنی است که فورتنایت در نهایت در آوریل ۲۰۲۰ در فروشگاه گوگل پلی در دسترس قرار گرفت، با این حال پنج ماه بعد از این فروشگاه حذف شد. در واقع اپیک گیمز برای دور زدن هزینه‌های سرویس‌های گوگل و اپل، قابلیت برای خرید مستقیم از اپیک گیمز را به بازی اضافه کرد. پس از حذف بازی، اپیک گیمز از گوگل و اپل به‌ دلیل ایجاد بازاری غیر رقابتی شکایت کرد که در نهایت منجر شکایت متقابل گوگل از این شرکت به دلیل نقض قرارداد و به وجود آمدن مسائل امنیتی شد.

در هر صورت در دادگاه اخیر، مدیر عملیات دادگاه منطقه تأیید کرد که تا زمانی که هیئت منصفه به رأی خود نرسد، هیچ اطلاعاتی در دسترس عموم قرار نخواهد گرفت. در طول محاکمه اپیک در سال ۲۰۲۱ علیه اپل، چندین سند و محوا به صورت آنلاین یافت شد که اطلاعات بیشتری را در مورد هر دو شرکت به‌ علاوه موارد دیگری که در جریان دادرسی مورد بحث قرار گرفته بودند، نشان می‌داد. به طور مشابه، اسنادی که در جریان دادگاه FTC در مقابل مایکروسافت در ژوئن کشف شدند، مواردی مانند هزینه‌های انجام شده توسط سونی برای ساخت لست آو آس ۲ و هورایزن فوربیدن وست نیز لو رفت.

در نهایت باید دید که جنگ بین گوگل و اپیک گیمز به چه سرانجامی منجر خواهد شد. این در حالی است که در جریان شکایت اپیک از اپل، دادگاه رای خود را به نفع اپل صادر کرد.

منبع: Gamesindustry.biz

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی


کنسول بازی سونی مدل PlayStation 5 ظرفیت 825 گیگابایت ریجن 1200 آسیا
کنسول بازی مایکروسافت مدل XBOX SERIES S ظرفیت 512 گیگابایت

بازی SpongeBob مخصوص PS4

۱,۳۸۰,۰۰۰

تومان

بازی Devil May Cry5 مخصوص PS5

۱,۷۵۰,۰۰۰

تومان

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.