اپیک گیمز استور، رقیب جدید گوگل پلی و اپ استور، به‌نمایش درآمد

epic games store mobile version concept official 65fb30e3bd4454ff2d8986a8

اپیک گیمز، یکی از بزرگ‌ترین منتقدان اپل، به‌صورت رسمی تأیید کرد که فروشگاه آنلاین جدیدش را افزون‌بر گوشی آیفون وارد سیستم‌عامل اندروید نیز می‌کند. این فروشگاه که Epic Games Store نام دارد، رقیب اپ استور و گوگل پلی خواهد بود.

اپیک گیمز با انتشار پستی در شبکه‌ی اجتماعی ایکس نوشت: «ما به iOS و اندروید می‌آییم.» به گفته‌ی شرکت تحت مدیریت تیم سوئینی، اپیک گیمز استور «فروشگاه حقیقی چند پلتفرمه» خواهد بود. در حال حاضر نسخه‌ی ویندوزی اپیک گیمز استور به‌عنوان رقیب استیم فعالیت می‌کند و بازی‌ها را در دسترس کامپیوترهای شخصی قرار می‌دهد.

در بخشی از پست جدید اپیک گیمز آمده است که این شرکت می‌خواهد نسخه‌ی موبایلی فروشگاهش را «با همان قواعد منصفانه» در دسترس تمامی توسعه‌دهندگان قرار دهد.

اپیک گیمز می‌گوید همان قانون تقسیم درآمد نسخه‌ی ویندوزی را به نسخه‌ی اندروید نیز می‌آورد. بدین ترتیب توسعه‌دهندگان می‌توانند ۸۸ درصد از درآمد حاصل از خرید‌های درون‌برنامه‌ای را برای خود نگه دارند و اپیک گیمز ۱۲ درصد از سهم را به جیب می‌زند.

مقاله‌های مرتبط

کارمزد اپیک گیمز بسیار کمتر از گوگل پلی و اپ استور است؛ دو فروشگاهی که ۱۵ تا ۳۰ درصد کارمزد از توسعه‌دهندگان دریافت می‌کنند. گوگل در سال ۲۰۲۱ گفت توسعه‌دهندگان تا قبل از یک میلیون دلار درآمد، ملزم‌به پرداخت ۱۵ درصد کمیسیون خواهند بود.

فعلا مشخص نیست که کدام بازی‌ها ازطریق اپیک گیمز استور به سیستم‌عامل اندروید راه پیدا می‌کنند؛ اما بدون شک فورتنایت یکی از این بازی‌ها خواهد بود.

اپیک گیمز تصویری از فروشگاه موبایلی‌اش منتشر کرده است که می‌توانید آن را در کاور این مقاله ببینید؛ البته این شرکت گفته که تصویر موردبحث «مدل مفهومی» است و شاید نسخه‌ی نهایی تفاوت‌های ظاهری داشته باشد.

اپیک گیمز می‌گوید که فروشگاه جدیدش تا قبل از پایان سال ۲۰۲۴ در دسترس قرار می‌گیرد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.