اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ با قدرت پردازشی پیشرفته معرفی شدند

اپل لحظاتی پیش در جریان رویداد «Wonderlust» خود از نسل جدید ساعت‌های هوشمند خود یعنی اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ با تمرکز بر تراشه‌ی جدید سری S و بهبود چشمگیر قدرت پردازشی رونمایی کرد. گجت‌های پوشیدنی پرچم‌دار جدید اپل در مقایسه با نسل قبلی‌شان با تغییرات اندکی روانه‌ی بازار خواهند شد که در ادامه به بررسی مشخصات این محصولات جدید خواهیم پرداخت.

ساعت هوشمند اپل واچ مدل Ultra 49 mm Alpine Loop

۴۰,۴۹۰,۰۰۰

تومان

ساعت هوشمند اپل مدل Series 8 Aluminum 45mm

۱۹,۲۰۰,۰۰۰

۱۷,۵۹۹,۰۰۰

تومان

اپل واچ سری ۹

Apple Watch Series 9 is official more power

نسل نهم ساعت هوشمند اپل واچ از رویکرد مشابه اپل واچ اولترا ۲ بهره می‌برد و این یعنی اپل تغییرات محسوسی را روی طراحی این ساعت هوشمند جدید اعمال نکرده است. گل سر سبد تغییرات اپل واچ سری ۹ به بخش پردازنده و بهره‌گیری از تراشه پیشرفته S9 بر می‌گردد و سرعت و قدرت به مراتب بیشتری را برای این ساعت‌ به همراه خواهد آورد. این تراشه‌ی قدرتمند اپل ۶.۵ میلیارد ترانزیستور دارد که به لطف آن قادر است انیمیشن‌ها را با سرعت بسیار بالایی برای کاربران به نمایش بگذارد و اسکرول فوق‌العاده روانی را به آن‌ها ارائه دهد.

این تراشه پیشرفته همچنین از نسخه جدیدی از تراشه فوق پهن باند اپل بهره می‌‌برد که به آن اجازه می‌دهد مکان سایر دستگاه‌های نزدیک مجهز به فناوری مشابه را دقیق‌تر تشخیص دهد. علاوه بر این، باید به موتور عصبی چهار هسته‌ای این تراشه اشاره کنیم. به لطف این تراشه، اپل واچ سری ۹ به صورت مستقل می‌تواند صحبت‌های کاربران با دستیار صوتی سیری را مورد تجزیه‌وتحلیل و پردازش قرار دهد و نیازی نیست که آن‌ها را به فضای ابری بفرستد.

علاوه بر این، اپل ویژگی‌های نمایشگر این ساعت را دستخوش تغییرات مثبتی کرده است. نمایشگر ۱.۹۹ اینچی اپل واچ سری ۹ اکنون به حداکثر روشنایی ۲۰۰۰ نیت رسیده و کاربران به راحتی می‌توانند در زیر نور شدید آفتاب از آن بهره ببرند. همچنین حداقل روشنایی این نمایشگر نیز به ۱ نیت قابل کاهش است تا در محیط‌های تاریک نیز مشکلی برای کار کردن با آن نداشته باشید.

یکی از قابلیت‌های بسیار جذابی که به این ساعت هوشمند اضافه شده، ویژگی Double Tap نام دارد. زمانی که کاربران مشت دست خود را دو بار فشار می‌دهند، اپل واچ سری ۹ قابلیت تشخیص آن را دارد و می‌تواند یک سری کارهای از پیش تنظیم شده نظیر جواب به تماس، قطع آلارم و موارد دیگر را به سادگی انجام دهد. به لطف رابط کاربری جدید این ساعت یعنی watchOS 10، قابلیت Name Drop نیز در دسترس کاربران قرار گرفته و آن‌ها می‌توانند صرفاً با نزدیک‌ کردن اپل واچ‌های خود به یک دیگر، شماره تلفن خود را به اشتراک بگذارند.

اپل اعلام کرده که در فرآیند ساخت اپل واچ سری ۹، توانسته تولید و انتشار کربن را با استفاده مجدد از آلومینیوم، استفاده از انرژی پاک و ارسال دریایی به جای ارسال هوایی به طور چشمگیری کاهش دهد.

در حال به روز رسانی…

اپل واچ اولترا ۲

نسل دوم ساعت هوشمند جان سخت اپل موسوم به اپل واچ اولترا ۲ از لحاظ طراحی تفاوت خاصی با اپل واچ اولترا ندارد و این موضوع یعنی باز هم در این ساعت هوشمند شاهد حضور بدنه‌ی ۴۹ میلی‌متری با فرم‌فکتور بسیار ارگونومیک و نمایشگر تخت هستیم که از تمام مدل‌های اپل واچ تاکنون بزرگ‌تر است. برای راحتی استفاده کاربران و به ویژه ورزشکاران، اپل وزن این ساعت را کاهش داده است.

غول کوپرتینویی در تولید این محصول از مواد بازیافتی بیشتری استفاده کرده تا بار دیگر بر سازگاری محصولاتش با محیط‌زیست اشاره کند. همچنین باید به دکمه‌ی با قابلیت شخصی‌سازی اکشن نیز روی بدنه‌ی این ساعت اشاره کنیم که در نسل اول اپل واچ اولترا محبوبیت بسیار خوبی میان کاربران پیدا کرده است.

بارزترین تفاوت اپل واچ اولترا ۲ با نسل قبلی‌اش در بخش سخت‌افزار و قدرت پردازشی‌اش است؛ جایی که اکنون اپل از تراشه‌ی قدرتمند S9 به عنوان قلب تپنده نسل دوم اپل واچ اولترا استفاده کرده که مبتنی بر چیپ A15 Bionic است و قدرت سری آیفون ۱۳ و مدل‌های استاندارد آیفون ۱۴ را تأمین می‌کند. به لطف بهره‌گیری از این تراشه، اپل واچ اولترا ۲ پیشرفت محسوسی را در زمینه‌های مختلف پردازشی و بهره‌وری انرژی تجربه می‌کند.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.