اپل واتساپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد؛ تلگرام در صف

اپل واتساپ و تردز، دو اپلیکیشن پیام‌رسان متعلق به متا (فیسبوک سابق) را از اپ استور خود در چین حذف کرد. به گزارش رویترز، این اتفاق به‌دنبال دستور دولت با استناد به نگرانی‌های امنیت ملی رقم خورده است.

این برنامه‌ها به‌دلیل نگرانی‌های مربوط به امنیت ملی حذف شدند

هم واتساپ که یک برنامه پیام‌رسانی رمزگذاری‌شده محبوب است و هم تردز به‌عنوان برنامه جدیدتر در شبکه‌های اجتماعی، دیگر برای دانلود در آیفون‌های چین دردسترس نیستند . در حالی که اپل در بیانیه مربوط به حذف این اپلیکیشن‌ها را تایید کرد، جزئیات زیادی منتشر نشده است. اپل گفت: اداره فضای سایبری چین دستور حذف این برنامه‌ها از ویترین فروشگاه چین را براساس نگرانی‌های مربوط به امنیت ملی صادر کرد. متا از اظهار نظر فراتر از ارجاع پرس‌وجو به اپل خودداری کرد.

به گفته شرکت‌های ردیابی اپلیکیشن Qimai و AppMagic، این حرکت فراتر از واتساپ و تزدز است. گزارش ها حاکی از آن است که سیگنال و تلگرام، دو اپلیکیشن پیام‌رسان دیگر که به دلیل تمرکز بر حریم خصوصی شناخته می‌شوند نیز از اپ‌استور چینی حذف شده‌اند. در حالی که اپل حذف‌ دو اپلیکیشن دوم را تایید نکرده است، وب‌سایت AppleCensorship که تغییرات اپ‌استور را در چین دنبال می‌کند، سیگنال و تلگرام را به‌عنوان «ناپدیدشده» فهرست می‌کند.

اپل واتساپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد؛ تلگرام در صف

در حالی که تلگرام به سؤالات مربوط به وضعیت برنامه iOS خود در چین پاسخ نداده است، سیگنال وضعیت را روشن می‌کند. مردیث ویتاکر، رئیس سیگنال، توضیح می‌دهد: این برنامه قبلاً در چین توسط فایروال بزرگ کشور مسدود شده بود. در حالی که سیگنال ممکن است پیش از این برای بارگیری دردسترس بوده باشد، مراحل ثبت‌نام و ارسال پیام ظاهرا مسدود شده‌اند. این امر نشان می‌دهد که حذف‌شدن اپ‌استور ممکن است کمترین تأثیر را داشته باشد، زیرا کاربران در چین همچنان برای استفاده از برنامه حتی در صورت دانلود با موانعی روبرو خواهند بود.

واتساپ و تردز در حالی از اپ استور چین حذف شده‌اند که سیاست‌گذاران آمریکایی در حال تصمیم‌گیری درباره ممنوعیت تیک‌تاک، شبکه اجتماعی محبوب چینی هستند. برخی از آنها به نگرانی خود مبنی بر جمع‌آوری داده‌ها توسط تیک‌تاک و نفوذ دولت چین بر آن اشاره کرده‌اند. لایحه ممنوعیت تیک‌تاک، اپل و گوگل را از انتشار این اپلیکیشن در فروشگاه‌های اپلیکیشن خود منع می‌کند.

حالا مالک چینی تیک‌تاک، یعنی ByteDance حدود شش ماه فرصت دارد تا دارایی‌های خود در ایالات‌ متحده را واگذار کند یا با ممنوعیت کلی آن روبه‌رو شود. بر‌اساس گزارشی که اواخر سال گذشته میلادی منتشر شد، وزیر خزانه‌‎داری سابق آمریکا درحال تشکیل گروهی برای خرید تیک تاک است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.