اپل میزان سفارش تراشه های ۳ نانومتری را برای سال آینده کاهش می‌دهد

به گفته تحلیلگر سرشناس دنیای تکنولوژی، مینگ‌ چی کو، آینده بازار چیپ‌های گوشی‌های هوشمند چندان روشن به نظر نمی‌رسد. کو معتقد است اپل میزان سفارش تراشه های ۳ نانومتری را کاهش می‌دهد و کوالکام نیز به‌دنبال کاهش میزان تولید چیپست‌های موردنیاز خود است.

اپل اخیراً تراشه A17 پرو را با آیفون ۱۵ پرو و ​​پرو مکس جدید معرفی کرده است. چیپست جدید نقطه عطفی بزرگ برای آیفون‌ها در عملکرد است. این چیپست به قدری قدرتمند است که می‌تواند از پس بازی‌های سنگینی مانند Resident Evil Village و Assassins Creed Mirage برآید. همچنین A17 پرو اولین چیپست ۳ نانومتری است که وارد بازار گوشی‌های هوشمند تلفن همراه می‌شود. با وجود انتظارات زیاد برای سری آیفون‌های دارای این تراشه، پیش‌بینی می‌شود تولید آنها به دلیل عوامل خارجی کاهش یابد.

اپل میزان سفارش تراشه های 3 نانومتری را برای سال آینده کاهش می‌دهد

اپل میزان سفارش تراشه های ۳ نانومتری را کاهش می‌دهد

به گفته مینگ چی کو، کارشناس و تحلیلگر اپل، اپل درحال کاهش تقاضا برای تراشه‌های ۳ نانومتری است. کوالکام نیز به‌دنبال کاهش تولید است و ASML هلند را تحت فشار قرار می‌دهد تا حمل و نقل تجهیزات EUV را برای سال ۲۰۲۴ بین ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش دهد.

اجماع فعلی بازار این بود که کسب‌و‌کار نیمه هادی در نیمه دوم سال جاری به پایان خواهد رسید. این رکود ممکن است تا سه ماهه دوم ۲۰۲۴ ادامه یابد. ASML در حال حاضر به عنوان تامین‌کننده اصلی تجهیزات برای ریخته‌گری چیپست در سراسر جهان است. به نظر می‌رسد میزان سفارش کمتر سه دلیل عمده دارد.

اولین مورد این است که اپل پس از کم‌رنگ‌شدن دورکاری، با کاهش تقاضا برای دستگاه‌های مک‌بوک و آی‌پد مواجه شد. تراشه‌های جدید اپل و صفحه‌نمایش‌های ال‌ای‌دی مینی برای مهاجرت مشتریان به دستگاه‌های جدید کافی نیستند‌. بدین ترتیب، کوپرتینویی‌ها با کاهش ۳۰ درصدی فروش لپ‌تاپ‌ها و ۲۲ درصد کاهش در فروش آیپدها روبه‌رو شدند.

کوالکام نیز میزان سفارش تراشه‌های ۳ نانومتری را کاهش خواهد داد

وقتی صحبت از کوالکام می‌شود، سازنده اسنپدراگون نیز دلایلی برای کاهش علاقه به تراشه‌‌های ۳ نانومتری دارد. این سازنده آمریکایی علاقه کمتری به تراشه‌های ۳ نانومتری دارد. زیرا هواوی تصمیم گرفت تامین تراشه‌ها از طریق این شرکت را با مودم‌های ۵G یا بدون آن‌ها، متوقف کند.

برای کسانی که نمی‌دانند، هواوی اخیراً با تجهیز پرچم‌داران میت ۶۰ و میت ۶۰ پرو به پردازنده ۷ نانومتری Kirin 9000S 5G خود، به پیشرفت چشمگیری در توسعه تراشه دست یافته است . این شرکت چینی قبلاً به پردازنده‌های پرچمدار ۴G کوالکام وابسته بود.

از طرف دیگر، علاوه بر این، سامسونگ که امسال از تراشه‌های اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام در تمامی مدل‌های گلکسی S23 استفاده کرده بود، در نظر دارد تا سفارشات خود را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد. این شرکت در آستانه بازسازی بخش پرچمدار اگزینوس خود بوده و Exynos 2400 می‌تواند سهم بازار بیشتری را به خود اختصاص دهد. این امر در نهایت به کوالکام لطمه می‌زند.

در پایان، به نظر می‌رسد که اپل در رابطه با تراشه‌های ۳ نانومتری خود بازی ایمنی در پیش گرفته است. جدا از عملکرد، آیفون ۱۵ پرو و ​​پرو مکس در اکثر موارد نسبت به آیفون‌های پرچمدار سال گذشته ارتقا یافته‌اند. بنابراین، شرکت با توجه به مهاجرت طرفداران اپل به مدل‌های آیفون امسال، ممکن است انتظار تقاضای زیادی نداشته باشد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.