اپل مودم ۵G نه، دنبال ساخت مودم ۶G است

توسط

در
sales-home-network

دیروز طی خبری گفتیم اپل بی‌خیال ساخت مودم ۵G نشده است. امروز می‌گوییم ۵G برای اپل کافی نیست و دنبال توسعه مودم ۶G است.

سایت indianexpress به نقل از سایت بلومبرگ می‌گوید اپل کار روی توسعه فناوری‌های شبکه‌های ۶G را از سال ۲۰۲۱ آغاز کرده است.

با توجه به اینکه عملا شبکه‌های ۶G تا سال ۲۰۳۰ در دنیا عمومیت نخواهند داشت؛ اپل مدت زمان زیادی فرصت دارد تا مودم ۶G داخلی خود را ساخته، بهینه‌سازی و تست کند.

دستیابی به فناوری ساخت تراشه‌های مودم ۶G، نه تنها اپل را بی‌نیاز از شرکت‌هایی مانند کوالکام خواهد کرد؛ بلکه به کوپرتینو اجازه کنترل بیشتر بر سخت‌افزار را می‌دهد و مزایای مالی بزرگی برایش در درازمدت خواهد داشت.

اپل مدت‌ها است مشغول کار روی یک مودم ۵G داخلی است ولی هنوز توفیق چندانی حاصل نکرده روی آیفون‌ها و آیپدهای خود از مودم ۵G کوالکام استفاده می‌کند.

بلومبرگ می‌گوید اپل همزمان که مشغول توسعه مودم ۵G اختصاصی خود است؛ دارد روی ساخت مودم ۶G نیز کار می‌کند.

توسعه مودم‌ها دشوار است؛ چون یک قطعه بسیار مهم و حساس در گوشی‌های تلفن همراه امروزی هستند و باید در سراسر جهان آزمایش شده و بدون کوچک‌ترین مشکلی، خوب کار کنند.

توسعه 6G اپل

اپل توانسته پردازنده‌های عالی برای گوشی‌های آیفون یا تبلت‌های آیپد و حتی ساعت‌های هوشمند اپل واچ و لپ‌تاپ‌های مک بسازد و به نظر می‌رسد ساخت مودم، آخرین گمشده این پازل است.

در حال حاضر، اپل دنبال استخدام یک معمار پلتفرم‌های سلولی است که بتواند معماری مرجع شبکه‌های ۶G را هدایت و هماهنگ کند؛ نمونه‌های اولیه را توسعه دهد و آزمایش‌های مختلفی را برای ارزیابی فناوری‌های ۶G انجام دهد.

کوالکام فعلا تنها تامین‌کننده مودم‌های ۵G اپل است. با وجود اینکه دو شرکت چندین مرتبه درگیری‌هایی با یکدیگر داشتند ولی قرارداد همکاری آن‌ها تا سال ۲۰۲۶ تمدید شده است.

از نظر تئوری، گفته می‌شود شبکه ۶G می‌تواند سرعتی برابر با ۱۱ گیگابیت روی آپلود بدهد و در دانلود، سرعت بیشتر و تاخیر کمتری نسبت به ۵G خواهد داشت. ۶G می‌خواهد نحوه استفاده ما از گوشی‌های موبایل، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها را تغییر دهد.

پیش‌بینی می‌شود در ۶G تاخیر بسیار کم و در حد زیر یک میلی ثانیه باشد ولی سرعت انتقال اطلاعات نسبت به ۵G خیلی بیشتر باشد.

کشورهای مختلفی از جمله چین، ژاپن، کره جنوبی و … دارند روی توسعه ۶G کار می‌کنند.

حالا، به نظر شما اپل موفق به ساخت مودم ۶G می‌شود و آیفون‌ها جزو اولین گوشی‌های مجهز به ۶G هستند؟


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.