اپل مسیر خود را معکوس کرد؛ افزایش سرعت SSD در مک‌ بوک ایر M3

آخرین مدل‌های مک‌ بوک ایر اپل، با تراشه جدید M3، بهبود قابل‌توجهی در عملکرد SSD نشان می‌دهند. تست‌های بنچمارک از بازگشت پیکربندی سریع‌تر برای مدل پایه ۲۵۶ گیگابایتی خبر دادند.

طبق گزارش‌های کانال یوتیوب Max Tech، مک‌بوک ایر ۲۵۶ گیگابایتی با تراشه M3 اکنون دارای دو چیپ ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی است که نسبت به مدل نسل قبلی M2 که از تراشه ۲۵۶ گیگابایتی استفاده می‌کرد و منجر به سرعت نسبتاً پایین SSD می‌شد، به‌طرز قابل‌توجهی تغییر کرده است. استفاده از تراشه‌های متعدد امکان پردازش موازی را فراهم می‌کند و سرعت خواندن و نوشتن را افزایش می‌دهد.

ارتقای عملکرد SSD مک‌ بوک ایر با تراشه M3

براساس تست‌های Max Tech، مک‌بوک ایر M3 در بخش سرعت نوشتن SSD تقریباً ۳۳ درصد و در بخش سرعت خواندن حدود ۸۲ درصد سریع‌تر شده است. این سرعت‌ها تقریباً مشابه سرعت‌های مک‌بوک ایر M1 است که از دو تراشه حافظه استفاده می‌کرد.

اپل مسیر خود را معکوس کرد؛ افزایش  سرعت SSD در مک‌ بوک ایر M3

این افزایش سرعت احتمالاً تجربه کاربری بهتری را به ارمغان می‌آورد؛ به‌ویژه زمانی که با فایل‌های بزرگ یا چندوظیفه‌ای سنگین سروکار دارید.

انتظار می‌رود که این تغییر به مک بوک ایر مدل پایه ۱۵ اینچی با تراشه M3 نیز تعمیم یابد، هرچند هنوز تایید نشده است.

مهاجرت اپل به پیکربندی ذخیره‌سازی تک تراشه در مک‌بوک ایر پایه M2 در سال گذشته با انتقاداتی مواجه شد، حتی اگر سرعت پایین‌تر همیشه در استفاده روزمره قابل‌توجه نبود.

با نسل M3، به نظر می‌رسد اپل این مشکل را حل کرده است و بدون درنظرگرفتن ظرفیت ذخیره‌سازی انتخابی شما، عملکرد ذخیره‌سازی بالاترین سطح را تضمین می‌کند.

بنابراین اگر قصد ارتقای مک بوک ایر را دارید، مدل‌های جدید M3 مجموعه‌ای متقاعدکننده از عملکرد و ارزش ارائه می‌دهند. دیگر لازم نیست مدل ۵۱۲ گیگابایتی را فقط برای دریافت بهترین سرعت SSD انتخاب کنید. با این حال، اگر به دنبال یک خریدی مقرون‌به‌صرفه هستید و سرعت پایین‌تر برای شما مشکلی ایجاد نمی‌کند، مک‌بوک ایر M2 با قیمت ۹۹۹ دلار نیز ارزش بررسی دارد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.