اپل سال ۱۴۰۳ را با مدل‌های جدید آیپد و مک بوک ایر آغاز می‌کند

ipad pro app library 644aacb390110de41ea7ae26

خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی اختصاصی به نقل از چند منبع آگاه می‌نویسد اپل در تلاش است اوایل سال آینده‌ی میلادی با رونمایی نسل جدید تبلت آیپد و لپ تاپ مک بوک افت فروش محصولاتش را جبران کند.

بلومبرگ می‌گوید پروژ‌ه‌ی اپل شامل رونمایی مدل جدید آیپد ایر، آیپد پرو و مک بوک ایر است. این خبرگزاری معتبر به قیمت تبلت و قیمت لپ تاپ جدید اپل اشاره نکرده، اما گفته است که آیپد ایر جدید برای نخستین‌بار در تاریخ، در دو مدل عرضه می‌شود و آیپد پرو مجهزبه نمایشگر اولد خواهد بود. در همین حین گفته شده است که مک بوک ایر جدید با پردازنده‌ی M3 از راه می‌رسد.

مک و آیپد مجموعا ۱۵ درصد از درآمد سالانه‌ی اپل را ثبت می‌کنند و افت فروش آن‌ها در فصل‌های اخیر محسوس بوده است.

اپل در سال ۲۰۲۳ هیچ مدل جدیدی از آیپد عرضه نکرد و این موضوع مستقیما روی درآمد واحد تجاری تبلت‌های اپل اثر منفی گذاشت. این نخستین بار در تاریخ است که اپل در طول یک سال کامل هیچ تبلت جدیدی رونمایی نمی‌کند.

اپل امسال تعداد زیادی مک جدید معرفی کرد، اما این محصولات همچنان درآمد چشمگیری به خزانه‌‌ی اپل واریز نکرده‌اند. آمار نشان می‌دهد فروش کامپیوترهای شخصی در سراسر دنیا افت کرده است و این شرایط برای اپل مشکل‌ساز شده.

فروش مک‌های اپل در سه‌ماهه‌ی گذشته ۳۴ درصد نسبت‌به سال ۲۰۲۲ افت کرد و به ۷٫۶۱ میلیارد دلار رسید. در همین بازه‌ی زمانی شاهد افت ۱۰ درصدی درآمد آیپد بودیم تا این خانواده از محصولات اپل مجموعا ۶٫۴۴ میلیارد دلار درآمد ثبت کند. اپل در حال حاضر بخش قابل توجهی از درآمد سالانه‌اش را ازطریق خدمات نرم‌افزاری و گوشی آیفون کسب می‌کند.

اپل با رونمایی آیپدها و مک‌های جدید در تلاش است شرایط را تغییر دهد و درآمد بیشتری به جیب بزند. به گفته‌ی بلومبرگ، آیپدهای ارتقایافته اواخر ماه مارس (اوایل فروردین) به‌همراه لوازم جانبی جدید رونمایی می‌شود. در همان زمان شاهد انتشار سیستم‌عامل iPadOS 17.4 خواهیم بود.

احتمالا عرضه‌ی مک‌بوک ایر جدید نیز برای ماه مارس (اسفند و فروردین) برنامه‌ریزی شده است. این لپ‌تاپ به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل macOS 14.3 در دسترس قرار خواهد گرفت. ممکن است محصولات جدید اپل ازطریق بیانیه‌ی مطبوعاتی رونمایی شوند نه مراسم.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.