اپل خدمات هوش مصنوعی را از غول فناوری چینی بایدو خریداری می‌کند

Applelogostore 1.jpg.55cc2ff3eb770f8e55e11c334f92bb39 1

رسانه‌های چینی گزارش داده‌اند که اپل خدمات هوش مصنوعی را از غول فناوری چینی بایدو خریداری می‌کند. WSJ پیش‌تر طی گزارشی اعلام کرده بود که سازنده آیفون در حال مذاکره با این شرکت بوده تا از هوش مصنوعی خود در iOS 18 استفاده کند.

Baudi یک LLM به سبک ChatGPT به نام ERNIE Bot را اجرا می‌کند که بر اساس ادعای او «نیت انسان را درک می‌کند و پاسخ‌های دقیق، منطقی و روان را به انسان ارائه می‌دهد.»

بیشتر بخوانید: احتمالا سری آیفون ۱۷ با شیشه نمایشگر ضد انعکاس و ضدخش عرضه شوند

خدمات هوش مصنوعی غول فناوری چینی بایدو

اکنون شواهد غیرقابل انکاری وجود دارد که نشان می‌دهند اپل با به‌روزرسانی‌های iOS و macOS امسال، با سرعت بیشتری به سمت بهره‌وری از هوش مصنوعی حرکت می‌کند. همه چیز از اکتبر سال گذشته شروع شد؛ زمانی که بلومبرگ گفت که این شرکت سخت کار می‌کند تا به قابلیت‌هایی مانند ChatGPT برسد و بعداً گفت که اپل از iOS 18 به عنوان «جاه طلبانه و قانع کننده» یاد می‌کند. حتی تا ژانویه، گفته می‌شد که سیستم عامل آینده را به عنوان بزرگترین سیستم عامل در تاریخ شرکت می‌بیند.

فایننشال تایمز نیز با این موضوع موافق بود و به طور خاص بیان کرد که سیری قرار است قابلیت‌های سطح ChatGPT را دریافت کند. در ادامه تیم کوک، مدیر عامل اپل، به این موضوع اشاره کرد و گفت:

« جزئیات فعالیت های ما در این فضا را اواخر امسال به اشتراک گذاشته خواهد شد.»

WSJ و Dow Jones گزارش دادند که پس از گزارش رسانه چینی Cailian Press مبنی بر اینکه بایدو به مدل مولد محلی اپل تبدیل شود، سهام بایدو امروز بیش از ۵ درصد افزایش یافته است.

بر اساس گزارشی از رسانه چینی Cailian Press، مردم باور دارند که بایدو به ارائه‌دهنده مدل هوش مصنوعی مولد محلی اپل برای آیفون ۱۶، سیستم‌عامل رایانه مک و سیستم‌عامل موبایل آینده iOS 18 تبدیل خواهد شد. گرچه تاکنون این گزارش تایید نشده اما قابل قبول به نظر می‌رسد.

یکی از چالش‌های هوش مصنوعی مولد این است که مدل‌ها باید به طیفی از زبان‌های مختلف بر اساس منطقه و کشور آموزش داده شوند، با این وجود اپل به یک مدل چینی نیاز دارد که از سوی دولت هم تایید شده باشد.

تنظیم‌کننده‌های چینی باید مدل‌های هوش مصنوعی مولد را قبل از عرضه عمومی تأیید کنند. ربات ارنی بایدو یکی از بیش از ۴۰ مدلی است که قبلا تایید شده است. تحلیلگران نیز عقیده داردند که Baidu یکی از بازیگران پیشرو در زمینه هوش مصنوعی مولد در کشور است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: ۹to5mac

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.