اپل تسلیم شد؛ سرویس‌های استریم بازی به آیفون می‌آیند

2021 7 tim cook copy 1200x800 638bb543e60c0026b8251a15

اپل از امشب برخی محدودیت‌های اپ‌ استور را برمی‌دارد و به‌عنوان بخشی از همین تغییر، سرویس‌های استریم بازی اجازه‌ی فعالیت در پلتفرم مذکور را خواهند داشت.

بر اساس بیانیه‌ی مطبوعاتی اپل، سرویس‌هایی مثل Xbox Cloud Gaming و انویدیا GeForce Now که قبلاً فقط ازطریق نسخه‌ی وب در iOS دردسترس بودند، اکنون می‌توانند اپلیکیشن‌هایی بومی برای سیستم‌عامل موبایلی اپل ارائه دهند.

توسعه‌دهندگان اکنون می‌توانند برنامه‌ای واحد با قابلیت استریم بازی‌های ابری در اپ‌ استور منتشر کنند و این تغییر در کشورهای سراسر جهان اعمال می‌شود و دارندگان گوشی آیفون می‌توانند از آن‌ها بهره ببرند.

به‌نظر می‌رسید اپل در سال ۲۰۲۰ فضایی برای سرویس‌های بازی ابری در اپ‌ استور ایجاد کرده است اما مدتی‌بعد مشخص شد ادعای مذکور واقعیت ندارد زیرا همه‌ی بازی‌های ابری باید به‌عنوان برنامه‌های مستقل ارسال و بازبینی می‌شدند. اکنون اپل به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد فهرست بزرگی از بازی‌ها را به کاربران iOS ارائه دهند. این تغییری اساسی در سیاست‌های اپل است.

مقالات مرتبط:

اپل همچنین اعلام کرد توسعه‌دهندگان اکنون فرصت‌های بیشتری برای ارائه‌ی خدمات بازی‌های ابری، برنامه‌های کوچک، مینی گیم‌ها، چت‌بات‌ها و افزونه‌ها دراختیار دارند. همه‌ی بازی‌ها، برنامه‌ها، چت‌بات‌ها و افزونه‌ها می‌توانند از سیستم پرداخت داخلی اپل برای ارائه‌ی خدمات اضافه به کاربرانشان بهره ببرند.

مجاز شدن انتشار برنامه‌ی بومی سرویس‌های بازی ابری در اپ‌ استور در راستای تغییرات بزرگ اپل برای مطابقت با قوانین ضد انحصار اتحادیه‌ی اروپا انجام می‌شود. با انتشار iOS 17.4 شاهد اجرایی‌شدن این تغییر خواهیم بود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.