اپل تا اوایل سال ۲۰۲۴ به بزرگترین برند تولیدکننده گوشی هوشمند جهان تبدیل می‌شود

مینگ چی کو، تحلیلگر برجسته دنیای تکنولوژی، روز دوشنبه اعلام کرد این احتمال وجود دارد که اپل پس از معرفی محصولات جدید در ماه سپتامبر شاهد افزایش قیمت سهام خود باشد و به بزرگترین برند تولیدکننده گوشی هوشمند جهان تبدیل شود.

طبق گزارش‌ها، سامسونگ تولید گوشی‌های هوشمند خود را به ۲۲۰ میلیون دستگاه کاهش می‌هد‌. به نظر می‌رسد که کاهش تقاضا باعث شده که این شرکت چنین تصمیمی بگیرد. از طرف دیگر، اپل برای رونمایی از سری جدید گوشی‌های خود در ماه سپتامبر آماده می‌شود. پیشینی می‌شود که اگر این غول فناوری روند فعلی را حفظ کند، به بزرگترین برند تولیدکننده گوشی هوشمند در جهان تبدیل خواهد شد.

مینگ چی کو، تحلیلگر سرشناس دنیای تکنولوژی معتقد است که اگر اپل بتواند در مجموع ۲۲۰ تا ۲۲۵ میلیون آیفون در سال ۲۰۲۳ عرضه کند، به بزرگترین برند سازنده گوشی هوشمند تبدیل خواهد شد. کو اشاره می‌کند که هدف‌گذاری تخمینی اپل برای سال ۲۰۲۴، ۲۵۰ میلیون دستگاه است. با توجه به موقعیت جدید شرکت، تولید آیفون ممکن است ۵ تا ۱۰ درصد در سال رشد کند. تحلیلگر TF International Securities هنگام صحبت در مورد سامسونگ اشاره می‌کند که این شرکت کره‌ای چشم‌انداز محافظه‌کارانه‌ای برای سال ۲۰۲۴ دارد. به عبارت دیگر، این احتمال وجود دارد که سال آینده موقعیت از‌دست‌رفته را دوباره به دست نیاورد.

چالش‌های پیش‌روی اپل

در حالی که عنوان بزرگترین برند سازنده گوشی‌ هوشمند جهان بدون شک به اپل می‌رسد، چالش‌های خاصی وجود دارد که غول مستقر در کالیفرنیا باید با آنها مقابله کند. به عنوان مثال، گفته می‌شود که عرضه آیفون ۱۵ در ادامه سال به دلیل تقاضای کم خوب پیش نخواهد رفت. اما کو همچنان معتقد است که حتی با دیدگاهی محافظه‌کارانه، این شرکت می‌تواند تا پایان سال ۲۰۲۳ تا ۸۰ میلیون دستگاه عرضه کند.

اپل تا اوایل سال 2024 به بزرگترین برند تولیدکننده گوشی هوشمند جهان تبدیل می‌شود

با این حال، گزارش‌ها حاکی از آن است که آیفون ۱۵ پرو و ​​آیفون ۱۵ پرو مکس به دلیل برخی مشکلات مربوط به زنجیره تامین با تاخیر عرضه خواهند شد. همچنین، این احتمال وجود دارد که TSMC نیز در تولید مقدار کافی تراشه A17 Bionic برای اپل با مشکل مواجه شود. خوشبختانه، کو گزارش می‌دهد که اپل می‌تواند تاخیر آیفون ۱۵ پرو و ​​آیفون ۱۵ پرو مکس را با افزایش تولید مدل‌های قدیمی جبران کند. بدین ترتیب، پیش‌بینی می‌شود که ارزش سهام اپل پس از عرضه محصولات جدید این شرکت در ماه آینده جهش یابد.

اپل قرار است نسل بعدی آیفون‌های خود را ماه آینده معرفی کند. طبق گمانه‌زنی‌ها، این بار نیز چهار مدل آیفون به نام‌های آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پلاس، آیفون ۱۵ پرو و ​​آیفون ۱۵ پرو مکس عرضه خواهد شد. اگرچه، برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل ممکن است گران‌ترین آیفون این سری را آیفون ۱۵ اولترا بنامد. انتظار می‌رود که مدل‌های پرو سری آیفون ۱۵ با سریع‌ترین پردازنده موجود و دوربین‌های بهتر روانه بازار شوند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.