اپل به زودی آیفون SE 4 را با شاسی اصلاح شده آیفون ۱۴ معرفی می‌کند

شرکت اپل در حال آماده‌سازی برای معرفی نسل بعدی گوشی همراه آیفون SE 4 خود است که در زمینه طراحی و عملکرد تغییرات فراوانی خواهد داشت. گزارش‌های متعددی درباره طراحی خارجی دستگاه و چگونگی تفاوت آن نسبت به آیفون SE 3 منتشر شده است. آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد که گوشی همراه آیفون SE 4 شرکت اپل، از شاسی بازطراحی شده آیفون ۱۴ استفاده خواهد کرد، که نشان دهنده این است که دستگاه از یک رویکرد تمام صفحه استفاده خواهد کرد.

مشخصات گوشی همراه آیفون SE 4 که در آینده معرفی خواهد شد

گوشی آیفون SE 4 دارای طراحی مشابه آیفون ۱۴ با یک دوربین تک لنز، USB-C و ویژگی‌های دیگر است. این اطلاعات توسط MacRumors به اشتراک گذاشته شده است که نشان می‌دهد آیفون SE 4 به طور صریح از شاسی آیفون ۱۴ استفاده خواهد کرد که به طور ویژه برای تطبیق با مشخصات دستگاه طراحی شده است. به گفته این منبع، پروژه با نام کد «Ghost» و شناسه D59 شناخته می‌شود. گوشی همراه آیفون SE 4 در نهایت از طراحی دهه‌های قبلی شرکت اپل که با آیفون ۶ رونمایی شد، دور خواهد شد. این بار، این شرکت یک طراحی تمام صفحه، مشابه گوشی آیفون ۱۴ ارائه خواهد داد که درها را برای امکانات بیشتر را باز می‌کند.

اگر این خبرها قابلیت تایید داشته باشد، شرکت اپل ممکن است در نهایت تاچ آی‌دی را به نفع Face ID در آیفون SE 4 کنار بگذارد. از آنجا که آیفون SE 4 از شاسی تغییر یافته گوشی آیفون ۱۴ بهره می‌برد، می‌توانیم حدس بزنیم که لبه‌های آن، بر خلاف آیفون SE 3 صاف خواهد بود.

اپل به زودی آیفون SE 4 را با شاسی اصلاح شده آیفون 14 معرفی می‌کند

این نشریه اشاره می‌کند که ابعاد فعلی گوشی iPhone SE 4 کاملاً با iPhone 14 مطابقت دارد. این اطلاعات، با شایعات قبلی مبنی بر اینکه iPhone SE 4 به جای Touch ID از Face ID استفاده خواهد کرد را تأیید می‌کند. این همچنین نشان می‌دهد که شرکت اپل در نهایت دارد از دکمه Home دور می‌شود.
علاوه بر این، انتظار می‌رود آیفون SE 4 نیز ۶ گرم سبک‌تر از آیفون ۱۴ باشد و وزن آن ۱۶۵ گرم باشد. این ممکن است به دلیل استفاده از لنز دوربین تک لنز باشد. شرکت اپل یک لنز دوربین تک‌لنز ۴۸ مگاپیکسلی با پشته سفارشی در طراحی قرار خواهد داد.

همچنین، قابلیت دسترسی به آیفون SE 4 در رنگ مشکی نشان از تنوع بیشتر در انتخاب رنگ برای کاربران دارد و به آنها امکان می‌دهد تا گوشی خود را با طراحی مورد علاقه‌شان انتخاب کنند.

دو الهام اصلی از آیفون ۱۵ پرو در گوشی جدید دیده می‌شود

هر چند طراحی گوشی آیفون SE 4 شبیه آیفون ۱۴ است، اما این گوشی با دکمه Action و پورت USB-C آیفون ۱۵ Pro عرضه خواهد شد. ویژگی‌های این گوشی همخوان با آخرین پیشنهادات شرکت اپل هستند. از آنجا که دکمه Action همچنین بر روی مدل‌های استاندارد آیفون ۱۶ قرار دارد، منطقی است که شرکت اپل تمام محصولات آیفون خود را یکپارچه سازی کند. انتظار می‌رود این شرکت گوشی آیفون SE 4 را در سال ۲۰۲۵ معرفی کند. این دستگاه‌ها ممکن است در نیمه اول سال ۲۰۲۵ عرضه شوند، زیرا نیمه دوم برای مجموعه گوشی‌های آیفون ۱۷ اختصاص دارد.

لطفا توجه داشته باشید که اطلاعات در این مرحله، گمانه زنی‌های صرف هستند، زیرا حرف آخر با شرکت اپل است. به محض دریافت اطلاعات بیشتر، جزئیات بیشتری را در مورد دستگاه موردنظر به اشتراک خواهیم گذاشت. شرکت اپل همچنین در حال آزمایش دکمه خازنی جدید برای سری آیفون‌های سال آینده است و باید دید که آیا این دکمه در گوشی آیفون SE 4 2025 در دسترس خواهد بود یا خیر.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.