اپل به تنهایی از اکثر کشورهای دنیا ثروتمندتر است

apple ceo tim cook smile iphone 15 hand day 65440de8ac3634182f489848

اپل یکی از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین شرکت‌های تکنولوژی در جهان است که در سال ۱۹۷۶ توسط استیو جابز و استیو وازنیک بنیان‌گذاری شد. این شرکت محصولات محبوبی مانند گوشی آیفون، آیپد، مک بوک، اپل واچ و ویژن پرو را تولید و عرضه می‌کند.

اپل در سال ۲۰۲۳ توانست ۳۸۳٫۲۹ میلیارد دلار درآمد کسب کند. بر اساس داده‌های صندوق بین المللی پول (IMF)، اپل اگر یک کشور بود دقیقاً بین هنگ‌کنگ و آفریقای جنوبی در جایگاه چهل و یکم از لحاظ تولید ناخالص داخلی (GDP) قرار می‌گرفت.

درآمد اپل در سال ۲۰۲۳ از تولید ناخالص داخلی بیش‌ از ۷۵ درصد کشورها پیشی گرفت

درآمد اپل نسبت‌به تولید ناخالص داخلی کشورهای توسعه‌یافته مانند نیوزیلند، فنلاند و پرتغال بالاتر است. درآمد این شرکت در سال ۲۰۲۳ از تولید ناخالص داخلی بیش از ۷۵ درصد کشورهای دنیا پیشی می‌گیرد.

درحال‌حاضر ارزش بازار اپل که ارتباط مستقیمی با قیمت سهام این شرکت در بازار بورس دارد، حدود سه تریلیون دلار است و این شرکت پس از مایکروسافت در رتبه‌ی دوم باارزش‌ترین شرکت‌های دنیا قرار می‌گیرد؛ اما درآمد ارتباطی به ارزش بازار ندارد. معیار این مقایسه، میزان پولی است که اپل از فروش کالاها و خدمات خود به‌دست می‌آورد.

بیشترین سهم درآمد اپل مربوط‌به خرید گوشی آیفون توسط مردم است که ۵۴ درصد از کل درآمد را تشکیل می‌دهد.

خدمات نرم‌افزاری مانند اپل موزیک، اپل تی‌وی، اپل آرکید و اپل پی، ۲۲ درصد درآمد این شرکت را تأمین می‌کنند. در واقع، اپل از فروش خدمات خود بیشتر از فروش مک و آیپد سود به‌دست می‌آورد. سایر منابع درآمد اپل شامل فروش اپل واچ، ایرپاد، هوم‌پاد و لوازم جانبی می‌شود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.