اپل به‌زودی محصولاتش را با چاپگر سه‌بعدی تولید می‌کند

2022 11 apple watch ultra while calling 638c6a6b3801d1ddad8e3fe7

خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی اختصاصی می‌گوید اپل در حال استفاده‌ی آزمایشی از چاپگر سه‌بعدی است تا شاسی فولادی به‌کاررفته در برخی از ساعت‌های بعدی‌اش را بسازد. استفاده از چاپگر سه‌بعدی، تغییری مهم در روند تولید محصولات اپل به‌حساب می‌آید.

اپل و بسیاری از شرکت‌های دیگر به‌منظور تولید محصول، قطعات بزرگ فلزی را برش می‌دهند تا به شکل دستگاه مدنظر دربیاید. چاپگر سه‌بعدی زمان موردنیاز برای ساخت دستگاه‌ها را کاهش می‌دهد و محیط‌زیست را کمتر آلوده می‌کند.

بلومبرگ می‌گوید که رویکرد جدید اپل می‌تواند باعث تسهیل فرایندهای زنجیره‌ی تأمین این شرکت شود و سرآغاز تحولی گسترده‌تر باشد. اگر ساخت اپل واچ با چاپگر سه‌بعدی طبق انتظارات پیش برود، احتمالاً در سال‌های آینده تعداد بیشتری از محصولات اپل با بهره‌گیری از فناوری چاپ سه‌بعدی ساخته خواهند شد.

در‌حال‌حاضر، اپل ساعت‌های هوشمند فولادی‌اش که حدوداً ۱۰ درصد از کل ساعت‌های این شرکت را تشکیل می‌دهند، با روش مرسوم می‌سازد (اکثر مدل‌های اپل واچ آلومینیومی‌اند). در فرایندی به نام فولادگری، مواد اولیه‌ی بزرگ به قطعات کوچک‌تر تقسیم می‌شوند که ابعاد نسبتاً مشابهی با دستگاه نهایی دارد. سپس، دستگاه CNC وارد کار می‌شود تا ابعاد دقیق دستگاه و حفره‌های مربوط‌ به دکمه‌ها را ایجاد کند.

تکنیک جدید اپل برپایه‌ی نوع ویژه‌ای از چاپ سه‌بعدی با نام بایندر جت توسعه داده شده است. در این روش، اپل شاسی جدیدی با چاپ سه‌بعدی می‌سازد که ابعادش تاحدممکن به ابعاد نهایی نزدیک است. پس از انجام چند مرحله‌ی دیگر، طراحی دقیق ازطریق دستگاه CNC به‌دست می‌آید.

اپل و شرکای تجاری‌اش حداقل از سه سال پیش در سکوت خبری روی تکنیک جدید کار کرده‌اند؛ اما آزمایش این روش در ماه‌های اخیر آغاز شده است. در سری اول آزمایش‌های اپل، از چاپ سه‌بعدی برای ساخت شاسی اپل واچ سری ۹ استفاده شده است؛ ساعت جدیدی که دو هفته‌ی دیگر رونمایی می‌شود.

هیچ تضمینی وجود ندارد که تولید انبوه اپل واچ سری ۹ با فناوری چاپ‌ سه‌بعدی انجام بگیرد؛ اما آغاز آزمایش نشان می‌دهد که اپل درزمینه‌ی چاپ سه‌بعدی بسیار جدی است. احتمالاً اپل بعدها و در سال ۲۰۲۴ از فناوری چاپ سه‌بعدی برای ساخت مدل جدید اپل واچ اولترا نیز استفاده خواهد کرد. مشخص نیست که چاپ سه‌بعدی باعث افزایش قیمت اپل واچ می‌شود یا نه.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.