اپل بهترین آمار فروش ماهانه آیفون را در بازار چین ثبت کرد

براساس گزارشی جدید، یک مورد از هر چهار گوشی فروخته‌شده در بازار چین در ماه اکتبر ۲۰۲۲، آیفون بوده است. اپل بهترین آمار فروش ماهانه آیفون در بازار چین را در ماه اکتبر ثبت کرد. در همین دوره یک ماهه آیفون ۱۴ پرومکس نیز توانست به پرفروش‌ترین گوشی هوشمند بازار چین تبدیل شود.

در سال ۲۰۱۹ بود که تیم کوک درمورد فروش پایین آیفون در چین هشدار داد. با این حال، از آن زمان تا کنون، آیفون به طور مداوم رشد کرده است و اپل در دوره‌هایی نیز بزرگ‌ترین برند گوشی‌های هوشمند چین بوده است. علاوه‌براین، بیش از نیمی از گوشی‌های موجود در جشنواره ۶:۱۸ ۲۰۲۲ آیفون بودند.

آمار فروش ماهانه آیفون

حالا مؤسسه‌ تحقیقاتی کانترپوینت تخمین می‌زند که اپل به بالاترین سهم بازار ماهانه خود در چین رسیده است. اکتبر آخرین ماهی است که آمار دقیقی از فروش آن دردسترس است. نتایج فروش آیفون جالب‌توجه است؛ زیرا اکتبر اولین ماهی است که اپل فروش گوشی‌های سری آیفون ۱۴ را شروع کرد.

کانترپوینت مدعی است که اپل سهم هوآوی از بازار پریمیوم را از آن خود کرده است. همچنین، برخلاف سایر رقبا فروش ماهانه آن افزایش یافته است.

اتان چی، مدیر تحقیقات مؤسسه، معتقد است که بازار چین به دلیل عوامل متعددی از جمله فشارهای اقتصاد کلان و قرنطینه‌های COVID-19 که به احساسات مصرف‌کننده ضربه می‌زدند، کساد بوده است. به همین دلیل، فروش کلی ۴ درصد کاهش یافت اما اپل برخلاف روند بازار ظاهر شد. بخشی از گفته‌های او به این صورت است: با نگاهی کلی به روند دو سال گذشته در چین، به وضوح می‌بینیم که اپل به عنوان برنده آشکار سهم هوآوی در بازار پریمیوم ظاهر شده است. این برند تقریباً به رهبری بی‌رقیب در بخش پریمیوم چین تبدیل شده‌است.

فروش آیفون ۱۴

براساس گفته‌ تحلیلگر کانترپوینت، گوشی‌های نسل جدید اپل با عملکرد خوبی در بازار چین شروع کرده‌اند. بنابراین فروش آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس بیشتر از نسل قبل است. همان‌طورکه انتظار می‌رفت، به دلیل تفاوت اندک مدل‌های استاندارد آیفون ۱۴ با نسل قبل، گوشی آیفون ۱۳ همچنان فروش خوبی تجربه می‌کند.

کانترپوینت تنها اعلام کرد که فروش سایر تولیدکنندگان کلیدی در ماه اکتبر کاهش یافته است و به رقم خاصی اشاره نکرد. بااین‌حال، او عنوان کرد که اپل رشدی ۲۱ درصدی داشته است.

نسبت‌به سال گذشته، فروش گوشی‌ در بازار چین در ماه اکتبر ۲۰۲۲ به‌میزان ۱۵ درصد افت کرد. بااین‌حال، در همین بازه‌‌ زمانی فروش آیفون‌های اپل فقط ۴ درصد پایین آمده است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.