اپل بالاخره برای آیپد اپلیکیشن ماشین‌ حساب می‌سازد

به گفته یک منبع آگاه، اپل انتشار یک اپلیکیشن ماشین‌ حساب را برای آیپد های خود برنامه‌ریزی می‌کند. این در حالی است که بیش از ۱۴ سال از عرضه اپلیکیشن ماشین‌ حساب اپل می‌گذرد.

انتشار اپلیکیشن ماشین‌ حساب آیپد

iPadOS 18 شامل یک اپلیکیشن ماشین‌ حساب داخلی برای همه مدل‌های آیپد است که با به‌روزرسانی نرم‌افزار سازگار هستند که انتظار می‌رود در مراسم افتتاحیه کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان اپل WWDC در ماه ژوئن رونمایی شود.

AppleInsider هفته گذشته گزارش داد که macOS 15 دارای یک برنامه Calculator اصلاح‌شده با یک پنجره قابل‌تغییر است. این برنامه قابل‌ادغام با اپلیکیشن Notes بوده و با داشتن یک نوار کناری و لیست‌کردن محاسبات اخیر، انجام محاسبات را راحت‌تر می‌کند. در حالی که ما به‌طور مستقل این جزئیات را تایید نکرده‌ایم، ممکن است برنامه مک به‌روزشده براساس برنامه جدید آیپد باشد.

اپل بالاخره برای آیپد اپلیکیشن ماشین‌ حساب می‌سازد

برای سال‌های زیادی کاربران آیپد مجبور بودند برنامه‌های ماشین‌حساب شخص ثالث را دانلود کرده و یا از نسخه‌های تحت وب ماشین‌ حساب‌ استفاده کنند. استفاده از این برنامه‌های شخص ثالث چندان خوشایند نیست، زیرا برخی از آنها مملو از تبلیغات هستند یا با رابط کاربری آیپد سازگار نیستند. در عین حال، کاربران آیپد مجبور بودند به برنامه‌های ماشین حساب شخص ثالث پولی در اپ‌استور مانند PCalc و Calcbot اعتماد کنند.

در ژوئن ۲۰۲۰، کریگ فدریگی، رئیس مهندسی نرم‌افزار اپل به مارکز براونلی، بازبین فناوری گفت که این شرکت «نمی‌توانست» یک برنامه ماشین‌حساب عالی برای آیپد منتشر کند. او افزود: روز موعود ممکن است فرا رسیده باشد.

انتظار می‌رود اولین بتای iPadOS 18 بلافاصله پس از سخنرانی WWDC منتشر شود و به‌روزرسانی در ماه سپتامبر به‌طور گسترده منتشر شود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.