اپلیکیشن Expert RAW سامسونگ؛ حرفه‌ای عکس بگیرید

samsung galaxy phone expert raw app 6433cc8bd00bf97407d197d5 jpeg

قبل از آغاز کار با Expert RAW لازم است با عملکرد تمامی گزینه‌های این اپلیکیشن آشنا شوید. دسترسی مستقیم به تنظیمات تصویر، شما را قادر می‌سازد که مواردی مثل نوردهی را مطابق سلیقه‌ی خود تغییر دهید و به بهترین نتیجه دست پیدا کنید.

اگر به دنبال ثبت تصویر از سوژه‌های متحرک هستید، بالا بردن سرعت شاتر می‌تواند به ثبت عکسی بهتر منتهی شود. از طرفی کاهش ایزو باعث پایین آمدن نویز و رؤیت شدن جزئیات بیشتر خواهد شد. در ادامه نگاهی به قابلیت‌های مختلف Expert RAW می‌اندازیم.

ISO: ایزو میزان جذب نور را افزایش می‌دهد، اما همزمان نویز تصویر را بالاتر می‌برد. با بالا بردن ایزو می‌توانید سرعت شاتر مدنظرتان را انتخاب کنید. کاهش ایزو در محیط‌هایی که نور آن‌ها بیش از حد زیاد است، به کمکتان می‌آید.

Shutter Speed: این قابلیت، شاتر دوربین را سریع‌تر می‌بندد تا تصویر شارپ‌تری ثبت شود. بااین‌حال اگر سرعت شاتر را بالا ببرید، نور کمتری جذب می‌شود. طولانی شدن روند ثبت عکس باعث جذب نور بیشتر می‌شود اما همزمان احتمال تاری تصویر را بالا می‌برد. تاری ناشی از نوردهی طولانی می‌تواند جلوه‌ی بصری جذابی از نور و آب ایجاد کند.

EV: این قابلیت جبران نوردهی را امکان‌پذیر می‌کند. مقادیر مثبت EV باعث افزایش نوردهی می‌شود و مقادیر کمتر ممکن است به ثبت تصاویری با جلوه‌ی فرونوردهی (Underexposure) منتهی شود.

Focus: به‌لطف این قابلیت می‌توانید فوکوس دوربین را به‌طور دستی روی پس‌زمینه یا پیش‌زمینه تنظیم کنید.

White Balance: تعادل سفیدی که در واحد کلوین (K) اندازه‌گیری می‌شود، نقطه‌ی سفید تصویر شما را بین آبی/خنک (۲٬۳۰۰ کلوین) و قرمز/گرم (۱۰٬۰۰۰ کلوین) تنظیم می‌کند. عدد White Balance بهتر است در اکثر مواقع روی ۵٬۰۰۰ کلوین باشد.

Metering: این قابلیت مشخص می‌کند که به هنگام متعادل‌سازی خودکار نوردهی، از کدام بخش از تصویر استفاده شود. یکی از تنظیمات این بخش، نوردهی را بر اساس آنچه که در مرکز تصویر دیده می‌شود تعیین می‌کند. همچنین می‌توان به‌طور دستی بخشی از تصویر را نوردهی تعیین کرد. حالت Matrix تمامی های‌لایت‌ها و سایه‌های موجود در قاب تصویر را مورد استفاده قرار می‌دهد.

هدف اصلی از تصویربرداری در فرمت RAW این است که بتوانید تصویر خود را به‌طور حرفه‌ای ویرایش کنید. وقتی در زمینه‌ی تنظیم نوردهی به مهارت کافی دست پیدا کردید، باید نحوه‌ی کار با ابزارهای ویرایش را یاد بگیرید تا تصویر شما به بهترین شکل ممکن نمایش داده شود. اپلیکیشن‌های محبوبی نظیر Google Snapseed و Adobe Lightroom به شما برای ویرایش تصویر کمک می‌کنند. پیشنهاد ما این است که تصویر خود را به کامپیوتر منتقل کنید و سراغ استفاده از اپلیکیشن‌های حرفه‌ای مثل فتوشاپ بروید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.