اوپو فایند ایکس ۷ پرو اولین گوشی جهان با دو دوربین پریسکوپی خواهد بود

ظاهراً کمپانی اوپو قصد دارد اولین گوشی جهان با دو دوربین پریسکوپی را معرفی کند. این لقب به گوشی پرچمدار اوپو فایند ایکس ۷ پرو تعلق خواهد گرفت.

اوپو فایند ایکس ۷ پرو به عنوان اولین گوشی جهان با دو دوربین پریسکوپی در مسیر توسعه قرار دارد. طبق ادعای یک افشاگر مشهور دنیای تکنولوژی به نام Digital Chat Station، شرکت اوپو قصد دارد پرچمدار جدید خود را به دو دوربین پریسکوپی مجهز کند. نسخه قبل پرچمدار این برند از سه لنز دوربین برای عکس‌برداری استفاده می‌کرد. اما گوشی جدید اوپو قرار است چینشی شامل ۴ لنز عکاسی داشته باشد که دوتای آنها از نوع پریسکوپی هستند.

بیشتر بخوانید: تاریخ رونمایی وان پلاس ۱۲ مشخص شد؛ وان پلاس تولد ۱۰ سالگی را با گوشی جدیدش جشن می‌گیرد

اولین گوشی جهان با دو دوربین پریسکوپی در دست توسعه است

Digital Chat Station با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ویبو، مدعی شده که اوپو در گوشی Oppo Find X7 Pro به دنبال تعبیه دو حسگر دوربین پریسکوپی است. این یعتی اولین گوشی جهان که با دو دوربین پریسکوپی معرفی می‌شود و دنیای عکاسی و فیلم‌برداری با موبایل را وارد فاز جدیدی می‌کند. این گوشی پرچمدار قرار است در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ معرفی شود.

طبق ادعای این افشاگر، اوپو فایند ایکس ۷ پرو دارای ۴ دروبین اصلی خواهد بود که دوتا آنها از نوع پربسکوپی است. این درحالی است که نسل قبلی پرچمدار اوپو، از سه لنز دوربین بهره می‌برد.

اولین گوشی جهان با دو دوربین پریسکوپی در دست توسعه است

اولین گوشی جهان با دو دوربین پریسکوپی در دست توسعه است

مشخصات دوربین‌های Oppo Find X7 Pro

مجموعه دوربین‌های این پرچمدار از ماژول XCD استفاده می‌کند که به طور اختصاصی و با همکاری شرکت هسل‌بلاد برای این گوشی ساخته و کالیبراسیون رنگ پیشرفته‌ای نیز ارائه می‌دهد. این مشخصات قطعاً اوپو فایند ایکس ۷ پرو را در رده بهترین گوشی‌های از نظر دوربین قرار خواهد داد. اما از مشخصات دوربین‌های اوپو فایند ایکس ۷ پرو بیشتر بدانید.

لنز اصلی دوربین پرچمدار بعدی اوپو اندازه‌ای یک اینچی دارد و با کیفیتی ۵۰ مگاپیکسلی LYT-900 کیفیتی عالی و بدون ایراد ارائه می‌دهد.

این گوشی از یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی IMX890 با حسگر ۱/۱٫۵۶ اینچ و لنزی با زوم اپتیکال ۲.۷ برابر نیز بهره می‌برد. این گوشی همچنین دارای یک لنز ۵۰ مگاپیسلی دیگر IMX858 با حسگر ۱/۲٫۴ اینچی با لنز مجهز به زوم اپتیکال ۶ برابری است. این پرچمدار مجهز به یک لنز ۵۰ مگاپیکسلی دیگر از نوع اولترا واید است.

طبق اخبار قبلی، اوپو فایند ایکس ۷ از پردازنده دیمنسیتی ۹۳۰۰ ساحت مدیاتک بهره می‌برد و قلب تپنده اوپو فایند ایکس ۷ پرو را نیز پردازنده قدرتمند و همه‌فن حریف اسنپدراگون ۸ نسل ۳ ساخت کوالکام تشکیل خواهد داد.

تاریخ معرفی خانواده اوپو فاید ایکس ۷

شایعات می‌گویند که احتمالاً خانواده اوپو فایند ایکس ۷ ممکن است قبل از جشنواره بهار چین ۲۰۲۴ معرفی شود؛ یعنی گوشی‌های اوپو فایند ایکس ۷ و اوپو فایند ایکس ۷ پرو تا پایان ژانویه ۲۰۲۴ یا اوایل فوریه (هفته دوم بهمن‌ماه) معرفی می‌شوند. این نسخه ممکن است فقط مختص بازار چین باشد و باید منتظر عملکرد و تصمیم اوپو باشیم.

اولین گوشی جهان با دو دوربین پریسکوپی در دست توسعه است

اولین گوشی جهان با دو دوربین پریسکوپی در دست توسعه است

* پیش‌تر نیز اعلام کردیم که کمپانی‌های چینی سازنده گوشی موبایل همکاری گسترده‌ای را با شرکت سونی آغاز کرده‌اند. از این رو برخی گوشی‌ها مانند شیائومی ۱۴ اولترا، ویوو ایکس ۱۰۰ پرو پلاس و اوپو فایند ایکس ۷ قرار است از لنز جدید سونی به نام Lytia LYT-900 استفاده کنند. حال اوپو فایند ایکس ۷ پرو اولین گوشی جهان خواهد بود که از لنز ۱ اینچی جدید سونی استفاده خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص ساخت اولین گوشی هوشمند پرچمدار جهان با در لنز پریسکوپی چیست؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌های با ما به اشتراک گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.