اولین مدل هوش مصنوعی ایلان ماسک به‌زودی معرفی می‌شود

اولین مدل هوش مصنوعی ایلان ماسک

در حالی که فعالیت xAI، شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک ، حدوداً ۷ ماه پیش آغاز شده، اما به زودی اولین مدل AI خود را معرفی می‌کند.

استارتاپ xAI قصد دارد فردا، در تاریخ ۱۳ آبان ۱۴۰۲، اولین مدل هوش مصنوعی خود را معرفی کند. ایلان ماسک در روز جمعه اعلام کرد که xAI قصد دارد روز شنبه اولین مدل هوش مصنوعی خود را برای گروهی از افراد منتخب منتشر کند.

معرفی این مدل تقریباً یک سال پس از موفقیت ChatGPT از سوی OpenAI صورت می‌گیرد که توجه کسب‌وکارها و کاربران جهان را به خود جلب کرد و باعث افزایش پذیرش فناوری هوش مصنوعی مولد شد.


بیشتر بخوانید:


اولین مدل هوش مصنوعی ایلان ماسک به‌زودی معرفی می‌شود

ایلان ماسک در سال ۲۰۱۵ OpenAI را تأسیس کرد و از هیئت‌مدیره‌ی این استارتاپ در سال ۲۰۱۸ کناره گرفت. او که از سانسورهای هوش مصنوعی شرکت‌های فناوری بزرگ انتقاد کرده است، در ابتدای امسال اعلام کرد که قصد راه‌اندازی یک جست‌وجوگر هوش مصنوعی مبتنی بر حقیقت دارد.

او می‌گوید که شرکتش سعی دارد هوش مصنوعی خود را به رقابت با چت‌بات گوگل و هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت ببرد و جستجو درباره ماهیت جهان را ترک کند.

تیم پشتیبانی xAI که از ماه جولای امسال شروع به فعالیت کرده، قبلاً در واحد دیپ‌مایند گوگل و شرکت مادر ویندوز و سایر شرکت‌های تحقیقاتی برتر در زمینه هوش مصنوعی فعال بوده‌اند.

به گزارش رویترز، اگرچه شرکت‌های ایکس و xAI به عنوان شرکت‌های مجزا فعالیت می‌کنند، اما به‌صورت نزدیک با یکدیگر همکاری می‌کنند. xAI همچنین با تسلا و سایر شرکت‌های تحت مالکیت ایلان ماسک همکاری دارد.

لری الیسون، یکی از بنیانگذاران اوراکل که از قضا دوست صمیمی ایلان ماسک هم است، در ماه سپتامبر اعلام کرد که xAI قراردادی برای آموزش مدل‌های هوشمند مصنوعی خود در فضای ابری اوراکل امضاء کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره هوش مصنوعی ایلان ماسک چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.