اولین قدم برای بازگشت فورتنایت به آیفون؛ اپل مجبور به پذیرش قوانین شد

epic vs apple 657867ed8412edb5a5b97cc3

اپیک گیمز مدتی قبل اعلام کرده بود که می‌خواهد فروشگاه بازی اختصاصی را از سال ۲۰۲۴ برای سیستم‌عامل iOS راه‌اندازی کند؛ اما در آن زمان، مشخص نبود که اپل حساب توسعه‌دهنده‌ی این شرکت را باز می‌گرداند یا نه.

اپیک گیمز در بخشی از گزارش سالانه‌ی عملکرد خود در سال ۲۰۲۳ گفت که اپل حساب توسعه‌دهنده را بازگردانده است و کاربران به‌زودی می‌توانند بازی فورتنایت را به‌طور مستقیم با گوشی آیفون‌ خود دانلود کنند.

در سال ۲۰۲۰، اپیک گیمز گزینه‌ی پرداخت درون برنامه‌ای را برای نسخه‌ی iOS بازی فورتنایت فعال کرد؛ کاری که بلافاصله به حذف‌ شدن حساب توسعه‌دهنده‌ی این شرکت توسط اپل منجر شد و دعوای حقوقی طولانی‌مدتی را بین این دو شرکت به راه انداخت.

مقاله‌های مرتبط

پس از پایان کشمکش‌ها میان اپل و اپیک گیمز، اپل از پس‌ دادن حساب توسعه‌دهنده‌ی این شرکت خودداری کرد؛ اما حالا، قانون بازارهای دیجیتال اروپا، اپل را مجبور به انجام این کار کرده است.

تیم سوئینی، مدیرعامل اپیک گیمز، یکی از مخالفان سرسخت قوانین انحصارگرایانه‌ی اپل است؛ قوانینی که کارمزدهای قابل‌توجهی را از توسعه‌دهندگان برنامه‌های iOS دریافت می‌کنند و حالا با اجبار اتحادیه اروپا، تا حد زیادی کم‌رنگ خواهند شد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.