اولین جزئیات از مشخصات فنی کنسول دستی Claw از برند MSI

اولین بنچمارک‌ها از کنسول دستی گیمینگ Claw از برند MSI رونمایی شد. اولین کنسول دستی برند MSI قرار است از پردازنده‌های هسته‌ای Intel Core Ultra نیز پشتیبانی کند و به رقیب قدرتمندی علیه «ایسوس» (Asus) و «استیم دک» (Steam Deck) تبدیل شود.

دیروز، برند MSI اعلام کرد که قصد دارد وارد بازی کنسول‌های دستی شود و پیشرفته‌ترین دستگاه را در این زمینه به نمایش بگذارد. گفتنی است اولین تصاویر به صورت مختصر پیرامون کنسول دستی Claw منتشر شد و اکنون اولین جزئیات از بنچمارک‌های محصول مذکور در فضای مجازی لیک شده است.

همان‌طور که بالا اشاره کردیم، نام اولین کنسول دستی برندMSI «پنجه» یا Claw نام دارد که لوگوی آن پنجه‌های یک اژدها را نشان می‌دهد. هنوز مشخص نیست که Claw نام اصلی این کنسول دستی محسوب می‌شود یا خیر؛ اما در هر صورت عنوانِ بسیار ویژه‌ای است. این کنسول دستی نوع خاصی از A1M را آزمایش می‌کند که توسط مادربرد MS-1T41 ساخته شده است.

پردازنده‌های هسته‌ای و گرافیکی کنسول دستی Claw چیست؟

از نظر مشخصات، کنسول دستی MSI Claw دارای پردازنده Intel Core Ultra 7 155H است. اینتل در پاسخ به پست MSI در «توییتر» به احتمال استفاده دستی از پردازنده‌های Meteor Lake اشاره کرد و اکنون به نظر می‌رسد که این موضوع تایید شده است. ۱۵۵H یک تراشه ۱۶ هسته‌ای با ۲۲ رشته و کلاک تا ۴.۸ گیگاهرتز است در حالی که کلاک پایه ۳.۸۰ گیگاهرتز را نیز ارائه می‌دهد. این تراشه دارای ۲۴ مگابایت حافظه نهان L3 و دارای TDP پایه ۲۸ وات است که می‌تواند بین ۲۰ وات و MTP 115 وات تنظیم شود.

مهم‌ترین جنبه این تراشه برای کنسول دستی گیمینگ، پردازنده گرافیکی Arc Xe-LPG یکپارچه آن است. پردازنده گرافیکی مذکور دارای ۸ هسته Xe و فرکانس ۲.۲۵ گیگاهرتز است و در عین حال از آخرین APIها و ویژگی‌ها از جمله نمونه‌برداری XeSS همراه با قابلیت «ردیابی پرتو نور» (Ray Tracing) پشتیبانی می‌کند. در مجموع، این تراشه بسیار توانمند و قوی خواهد بود. باید منتظر ماند و دید این تراشه در برابر بسیاری از گزینه‌های AMD Ryzen در بازار چگونه عمل می‌کند. از دیگر مشخصات MSI Claw می‌توان به ۳۲ گیگابایت رم LPDDR5x اشاره کرد.

از نظر پرفورمنس، کنسول دستی Claw امتیاز ۲۴۰۳ در تک هسته‌ای و امتیاز ۱۱۵۴۳ در تست چند هسته‌ای را به دست آورد. شایان ذکر است کنسول ASUS ROG Ally امتیاز بسیار مشابهی با تراشه Ryzen Z1 Extreme خود دارد و می‌توانیم انتظار بهینه‌سازی بیشتری را برای محصول Claw تا زمان عرضه داشته باشیم. هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت و تاریخ عرضه آن وجود ندارد؛ اما انتظار می‌رود که برند MSI جزئیات بیشتری را از کنسول دستی Claw در رویداد CES 2024 به اشتراک بگذارد،.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.