اولین تلویزیون QDEL دنیا بی‌سروصدا رونمایی شد

sharp qdel tv 65a58998fd49184092c46460

دومین تفاوت مهم QDEL با فناوری‌های مشابهش این است که رنگ و روشنایی خود را به‌طور انحصاری با نقاط کوانتومی ایجاد می‌کند و بدین‌منظور نیازی به نور پس‌زمینه‌ی LED یا MiniLED ندارد. هر پیکسل QDEL برای انجام این کار به یک زیرپیکسل نقطه‌ی کوانتومی قرمز، سبز و آبی نیاز دارد.

درحالی‌که صنعت کوانتوم دات، بر علم ایجاد نقاط کوانتومی قرمز و سبز تسلط دارد، فرمول‌بندی نقاط کوانتومی آبی روشن، فرایند بسیار دشوارتری محسوب می‌شود و اکنون با QDEL این معما نیز سرانجام حل شده است.

به‌نوشته‌ی دیجیتال‌ترندز، نسخه‌ی نمایشی تلویزیون شارپ QDEL ثابت می‌کند این محصول از نظر تئوری به واقعیت نزدیک شده است. این برند نسخه‌ی ۱۲ اینچی و ۳۰ اینچی اولیه‌ از تلویزیون مذکور را به‌نمایش گذاشت که البته اجازه‌ی فیلم‌برداری و عکاسی از مدل بزرگ‌تر را به خبرنگاران نداد.

ابعاد تلویزیون اهمیت بسیار بالایی دارد و فناوری QDEL حتی در شرایط کنونی که در مراحل اولیه به‌سر می‌برد، امکان ایجاد محصولاتی با ابعاد بزرگ را فراهم می‌کند؛ درحالی‌که اولین تلویزیون‌های OLED ابعادی در حدود ۱۱ اینچ داشتند.

مقالات مرتبط:

شارپ می‌گوید فرایند ساخت تلویزیون‌های QDEL شباهت بسیار زیادی به روش تولید تلویزیون‌های LCD با نور پس‌زمینه‌ی LED دارد. برخلاف فناوری OLED که به محفظه‌های خلأ ویژه و عناصر صنعتی عجیب‌وغریب نیاز دارد، تلویزیون‌های LCD را می‌توان با استفاده از تکنیک‌های ساده‌تری تولید کرد. آسان‌ بودن روند تولید تلویزیون‌های QDEL یعنی انتظار می‌رود قیمت تلویزیون مبتنی‌بر این فناوری منطقی باشد.

شارپ هیچ توضیحاتی درمورد جدول زمانی تولید انبوه تلویزیون‌های QDEL ارائه نداد و از نظر این شرکت نمایشگر گوشی‌های هوشمند و ساعت‌های هوشمند احتمالاً در اولویت قرار خواهند گرفت و پس‌ از آن نیز شاهد عرضه‌ی مانیتورهای مبتنی‌بر فناوری مذکور خواهیم بود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.