اولین اینترنت ماهواره ای در راه ایران

توسط

در
sales-home-network

قرارداد اولین اینترنت ماهواره ای ایران امضا شد. اپراتور YahClick که در زمینه خدمات اینترنت ماهواره ای فعالیت می‌کند؛ قواعد سرزمینی ایران را پذیرفت!

سایت زومیت به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد شرکت یاه‌ست (YahSAT) که مالک اپراتور خدمات اینترنت ماهواره ای یاه‌کلیک(YahClick) است؛ روز جمعه ۲۴ آذر ماه، رسما قواعد سرزمینی مصوب کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات کشور را پذیرفته است.

به این ترتیب، مهم‌ترین گام برای ارائه اینترنت ماهواره ای در ایران برداشته شده و این اپراتور می‌تواند مقدمات فعالیت‌اش در ایران را آغاز کند.

مدیران وزارت ارتباطات و سازمان رگولاتوری ایران، روز جمعه، با تعدادی از مدیران اپراتور یاه‌ست نشستی در محل سرکنسولگری ایران در شهر دبی داشتند و سندی امضا کردند تا پس از طی مراحل اداری، پروانه فعالیت این اپراتور در ایران برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره ای به آن‌ها اعطا شود.

قرارداد با اپراتور YahClick

اپراتور YahSAT اولین شرکت ارائه‌دهنده خدمات اینترنت ماهواره‌ای در ایران خواهد بود.

استارلینک نه، یاه کلیک اولین اینترنت ماهواره‌ای ایران

چندی پیش، وزیر ارتباطات از گفت‌وگو و مذاکره با چندین اپراتور اینترنت ماهواره‌ای خبر داده بود تا پس از پذیرفتن قواعد سرزمینی (Landing Right) بتوانند در ایران سرویس بدهند.

عیسی زارع‌پور در یکی دو سال اخیر، بارها روی این نکته تاکید داشتند که دولت ایران مخالفتی با ارائه اینترنت ماهواره‌ای ندارد ولی شرکت ارائه‌دهنده باید قواعد سرزمینی کشورمان را بپذیرد.

حتی وزارت ارتباطات موفق شد در نشست اتحادیه جهانی مخابرات در تیرماه، شرکت اسپیس ایکس را مجاب کند بدون مجوز درون ایران سرویس اینترنت استارلینک را ارائه نکند.

اپراتور YahClick یک سرویس‌دهنده اینترنت ماهواره‌ای در جهان برای مناطق دورافتاده و نقاطی است که به اینترنت موبایل و اینترنت ثابت دسترسی ندارند.

هنوز به طور دقیقی اعلام نشده اپراتور یاه ست از چه زمانی شروع به ارائه سرویس اینترنت ماهواره‌ای در ایران خواهد کرد یا نحوه اتصال به این اینترنت و تعرفه‌های آن چگونه است؟

سوال بزرگ‌تر اینکه آیا این سرویس در سراسر ایران قابل استفاده است و هر فردی می‌تواند مشترک آن شود یا فقط در روستاها و نقاط دور افتاده است؟

بعید است اجازه بدهند که در شهرها، اینترنت ماهواره‌ای بخواهد رقیبی برای ایرانسل و همراه اول باشد و احتمالا وزارت ارتباطات این سرویس را برای پوشش نقاط ضعیف و عدم دسترسی به اینترنت موبایل و ثابت انتخاب کرده است.

به هر حال، اولین قدم برای ورود اینترنت ماهواره‌ای به ایران برداشته شده است!

نظر شما درباره قرارداد اپراتور YahClick با مدیران وزارت ارتباطات چیست؟


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.