اولین اس اس دی PCIe 5.0 عرضه شده در بازار، با قیمت ۳۸۵ دلار

شرکت CFD Gaming یکی از اولین شرکت‌هایی بود که اس اس دی‌هایی که سرعت خوانش اطلاعات ۱۰ گیگابایت بر ثانیه داشتند را معرفی کرد. حال این شرکت اولین اس اس دی PCIe 5.0 NVMe 2.0 بازار را عرضه کرده که تا ۱۰ گیگابایت بر ثانیه سرعت خوانش تصادفی و تا ۹.۵ گیگابایت بر ثانیه سرعت نگارش تصادفی ارائه می‌دهد. این درایوها بر پایه کنترلر PS5026-E26 شرکت Phison هستند و از چیپ‌های جدید ۳D TLC NAND شرکت میکرون در آن‌ها استفاده شده است.

عرضه اولین اس اس دی PCIe 5.0 – قیمت ۳۸۵ دلار برای مدل ۲TB

اینطو که به نظر می‌رسد، عرضه درایو ۲ ترابایتی این سری با یک تاخیر ۲ ماهه بالاخره در ژاپن آغاز شده است، اما فقط نسخه ۲ ترابایتی و خبری از نسخه‌های ۱ و ۴ ترابایتی این سری درایوها نیست.

CFD SSD PRICING

قیمت نسخه ۲ ترابایتی این اس اس دی PCIe 5.0 حدوداً ۵۰,۰۰۰ ین (معادل ۳۸۵ دلار) است، منتهی قیمت بازار ژاپن شامل مالیات هم می‌شود و قیمت این درایو در بازار ایالات متحده حدود ۳۵۰ دلار است. با این حساب، قیمت این اس اس دی تقریباً ۱۳ درصد از اس اس دی پرچمدار فعلی سامسونگ یعنی ۹۹۰PRO با رابط PCIe 4.0 بیشتر است.

شرکت CFD Gaming یک شرکت تولیدکننده درایو ذخیره‌سازی است که فقط در بازار ژاپن فعالیت می‌کند. هنوز مشخص نیست که آیا این شرکت برنامه‌ای برای عرضه درایوهایش به بازار جهانی دارد یا خیر. به هر حال چیزی که می‌توانیم بگوییم عرضه اولین اس اس دی PCIe 5.0 به بازار مصرفی بالاخره آغاز شده است و نسبت به درایوهای نسل قبل، ۱۰ تا ۱۵ درصد هم افزایش قیمت دارد.

CFD GEN5 SSD2 1200x848 1
CFD GEN5 SSD1 1200x848 1

اگر دقت کرده باشید، این اس اس دی یک هیت سینک بزرگ هم دارد. شرکت CFD تأیید نکرده که این درایو بدون هیت سینک به صورت امن قابل استفاده هست یا خیر، ولی این شرکت توصیه کرده که کیس کامپیوتر میزبان این درایو، گردش هوای کافی برای خنک کردن آن داشته باشد.

مطالب مرتبط

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.