اوبر برای اولین بار از زمان فعالیت خود به سودآوری رسید!

تاکسی اینترنتی بزرگ اوبر که اسنپ و تپسی در ایران مقلدان آن هستند، برای اولین‌بار در تاریخ خود توانست سودآوری را تحربه کند. اما چرا انقدر دیر؟

شرکت تاکسی اینترنتی اوبر با انتشار گزارش مالی فصل دوم سال ۲۰۲۳ خود اعلام کرد که برای اولین‌بار توانسته است به سودآوری برسد. بنابر اعلام این شرکت، سود ۳۹۴ میلیون دلاری در این بازه زمانی رخ داده است که نتیجه افزایش ۲۲ درصدی سفرها بوده است. البته این آمار برای شرکتی به بزرگی Uber اصلاً جالب نیست و باید دید می‌تواند روند سودآوری خود را حفظ کند یا خیر.

بیشتر بخوانید: جریمه ۵۰۰ هزار تومانی رانندگان تاکسی‌های اینترنتی در صورت بی‌حجابی مسافر!

اوبر بالاخره شرکتی سودآور شد

به گزارش CNBC، اوبر در گزارش مالی فصل دوم ۲۰۲۳ اعلام کرد که سود خالص آن‌ها ۳۹۴ میلیون دلار بوده است، درحالی‌که پارسال در همین بازه زمانی زیان خالص ۲.۶ میلیارد دلاری را تجربه کرده بودند. «دارا خسروشاهی»، مدیرعامل این شرکت، می‌گوید آن‌ها در این سه‌ماهه دو دستاورد مهم داشته‌اند: جریان نقدینگی آزاد اوبر برای اولین‌بار به بیش از ۱ میلیارد دلار رسیده است و برای اولین‌بار سود عملیاتی کسب کرده‌اند.

درآمد قبل از بهره، مالیات و استهلاک (EBITDA) اوبر در سه‌ماهه اخیر ۹۱۶ میلیون دلار بوده که افزایشی ۱۵۲ درصدی نسبت به پارسال داشته است. این شرکت انتظار دارد در فصل سوم ۲۰۲۳ این رقم را به حدود ۹۷۵ میلیون تا ۱.۰۲۵ میلیارد دلار برساند.

اوبر بالاخره شرکتی سودآور شد

اوبر بالاخره شرکتی سودآور شد

تعداد کاربران فعال ماهانه اوبر در فصل دوم سال جاری میلادی به ۱۳۷ میلیون رسیده که نسبت به بازه مشابه پارسال ۱۲ درصد بیشتر شده است. این شرکت همچنین با رشد ۲۲ درصدی، حدود ۲.۳ میلیارد سفر را در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۳ پشت‌سر گذاشته است.

بااین‌حال، کسب‌وکار حمل بار این شرکت افت ۳۰ درصدی را نسبت به بازه مشابه پارسال تجربه کرده که ظاهراً تحت تأثیر مشکلات چرخه بازار حمل بار بوده است. افزون‌براین، اگرچه این شرکت برای اولین‌بار به سود رسیده، اما چون سود آن‌ها کمتر از پیش‌بینی تحلیلگران بوده، قیمت سهام اوبر حدود ۵ درصد کاهش پیدا کرده است. خسروشاهی می‌گوید:

آن‌ها ازاین‌به‌بعد می‌خواهند در همه فصل‌های آتی سودآوری خود را حفظ کنند. او همچنین اعلام کرد که «نلسون چای»، مدیر ارشد امور مالی این شرکت، در ماه ژانویه ۲۰۲۴ از اوبر جدا می‌شود. چای در سال ۲۰۱۸ به این شرکت پیوست و آن‌ها حالا به‌دنبال جایگزینی برای وی هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سودآوری اوبر چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.