انویدیا شروع به دریافت سفارش برای کارت گرافیک های H20 AI «منطبق با چین» با قیمت ۱۲۰۰۰ دلار کرد

شرکت انویدیا در نهایت شروع به دریافت سفارشات برای کارت گرافیک های H20 AI «منطبق با چین» خود کرده است زیرا این شرکت تلاش می‌کند تا بار دیگر اعتماد مشتریان چینی را به محصولات خود جلب کند.

شرکت انویدیا این بار با ارائه پیشنهادهای کم هزینه‌تر، به بازار چین وارد می‌شود

در حالی که سال ۲۰۲۳ سال شگفت‌انگیزی برای عملکرد شرکت انویدیا در بخش مرکز داده بوده است، اما این شرکت در قالب سیاست‌های ایالات متحده با عقب‌نشینی‌هایی مواجه شد که آنها را مجبور کرد تا اقدامات نامطلوب در جهت رشد اقتصادی خود در مناطقی مانند کشور چین انجام دهند.

پس از اینکه دولت ایالات متحده ممنوعیت‌هایی را بر روی کارت گرافیک‌های NVIDIA H800 و A800 AI اعمال کرد، این شرکت تصمیم گرفت نسخه‌های دیگری را معرفی کند که به طور کامل با سیاست‌های صادراتی ایالات متحده مطابقت دارد تا حضور خود را در بازارهای کشور چین حفظ کند، زیرا این کشور نقش مهمی در پیشرفت مالی شرکت انویدیا در FY23 داشت. لازم به ذکر است، این شرکت از طیف جدیدی از کارت گرافیک‌های هوش مصنوعی خود، که شامل H20 SXM، PCIe L20، و PCIe L2 بود، رونمایی کرد.

انویدیا شروع به دریافت سفارش برای کارت گرافیک های H20 AI «منطبق با چین» با قیمت 12000 دلار کرد
انویدیا شروع به دریافت سفارش برای کارت گرافیک های H20 AI «منطبق با چین» با قیمت ۱۲۰۰۰ دلار کرد، منبع تصویر: NVIDIA

بها تمام شده کارت گرافیک هایH20 AI

خبرگزاری رویترز فاش کرده است که این شرکت پس از باز کردن سفارشات خود برای مشتریان بالقوه، از طریق کارت گرافیک H20 AI خود دوباره وارد بازارهای چین شده است. گزارش شده است که این کارت گرافیک با بها تمام شده بین ۱۲۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ دلار به فروش می‌رسد که آن را در جایگاه رقابتی با شتاب دهنده‌هایی مانند شتاب دهنده هوش مصنوعی شرکت هواوی، یعنی ۹۱۰B قرار می‌دهد که با قیمتی در حدود ۱۶۰۰۰ دلار به فروش می‌رسد.

این قیمت مطمئناً بسیار پایین‌تر از آن چیزی است که در مورد نسخه H100s دیدیم که یکی از محبوب‌ترین محصولات این شرکت محسوب می‌شود و گفته می‌شود تا ۷۰۰۰۰ دلار در بازارهای چین به فروش می‌رسد. با این وجود باید توجه داشت، کاهش عملکرد در این نسخه جدید بسیار زیاد است، به همین دلیل است که شرکت انویدیا با کارت گرافیک جدید هوش مصنوعی خود در جلب علاقه مصرف‌کنندگان مشکل داشت.

مشخصات کارت گرافیک‌های جدید کمپانی انویدیا

در ادامه به مشخصات فنی کارت گرافیک H20 AI می‌پردازیم که نسخه کاهش یافته‌ای از نسخه H100 است که دارای ظرفیت حافظه ۹۶ گیگابایت با سرعت عملیاتی تا ۴.۰ ترابایت در ثانیه است، همچنین از قدرت محاسباتی ۲۹۶ ترافلاپ بوده و از دای H100 با چگالی عملکرد ۲.۹ ترافلاپ بر دای استفاده می‌کند در حالی که نسخه H100 دارای ۱۹.۴ ترافلاپ بر دای است. بر اساس جدول موجود، SXM H100 حدود ۶.۶۸ برابر سریعتر از SXM H20 است، اما این مقادیر FLOPهای هسته Tensor FP16 (با پراکندگی) و نه FLOP های INT8 یا FP8 هستند. این کارت گرافیک دارای حداکثر توان مصرفی ۴۰۰ وات است و از تنظیمات ۸-way در راهکار HGX استفاده می‌کند. این کارت گرافیک اتصال NVLINK با سرعت ۹۰۰ گیگابایت بر ثانیه را حفظ می‌کند و همچنین قابلیت MIG (Multi-Instance GPU) 7-Way را ارائه می‌دهد.

روند آغاز فروش کارت‌های گرافیک H20 AI شرکت انویدیا در واقع روندی خوش‌بینانه است زیرا نشان می‌دهد که این شرکت هنوز تسلیم نشده است . با این حال، این بار، این شرکت با رقابت بسیار سخت‌تری روبرو خواهد بود، زیرا پیشنهادات کمپانی هواوی بسیار بیشتر از گذشته رشد کرده است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.